خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۰۴۲۸

اول هفته سبز بورس / فتح قله‌های جدید به کمک غول‌های فلزی و معدنی

اول هفته سبز بورس / فتح قله‌های جدید به کمک غول‌های فلزی و معدنی

در اولین روز معاملات هفته، شاخص کل بورس تهران با رشدی نزدیک به 7هزار واحد و به کمک سبزپوشی گروه فلزات و نمادهای معدنی وارد کانال 465هزار واحدی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات آغازین اولین روز هفته، شاخص کل با رشدی 6هزار واحدی قله جدیدی را فتح کرد و به کانال 465هزار واحدی وارد شد. معاملات پرحجم در محدوده مثبت نمادهای گروه فلزات اساسی، نمادهای معدنی وصنایع غذایی موجب مثبت شدن شاخص کل شده است. در سی دقیقه ابتدایی معاملات بازار سهام، حدود 85درصد از نمادهای بازار در محدود مثبت معامله شدند و نمادهای ومهان، وآیند، ارفع و تپکو بیشترین صفهای خرید را به خود اختصاص داده‌اند. در طرف عرضه نیز قجام، کقزوی و پارتا با صف‌ فروش همراه هستند.

2 23

در آغاز معاملات امروز سه نماد فولاد، وامید و کگل به ترتیب با 471، 405و 359 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.

3 12

با وجود سبزپوشی اکثر گروه‌ها در بازار سهام، گروه خودرویی با وجود منتشر شدن خبرهای خوشی در خصوص افزایش سرمایه در نمادهای این گروه هنوز روندی صعودی به خود نگرفته است ولی حجم بالای معاملات این گروه نشان از عدم اطمینان معامله‌گران نسبت به آینده نمادهای این گروه دارد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی سایپا این شرکت افزایش سرمایه 440 درصدی را در دستور کار قرار داده و قصد دارد سرمایه 3926 میلیارد تومانی خود را به 21,220 میلیارد تومان افزایش دهد و از طرفی خپارس نیز از شرایط برگزاری مزایده جهت فروش سهام خود در شرکت‌های زیرمجموعه سایپا رونمایی کرد. همچنین گروه بانکی نیز وضعیت چندان مناسبی ندارد و نماد وتجارت در نزدیکی صف فروش معامله می‌شود.

نظرسنجی تجارت‌نیوز ار کارشناسان بازار سرمایه در خصوص گروه‌های پیشتاز بورس در این هفته، نظرات متفاوتی داشتند اما 57درصد آنها احتمال دادند که بازار در این هفته روندی صعودی خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.