کد مطلب: ۲۷۹۳۷۰

رشد ۹ درصدی انتقال گاز در ۲ ماه نخست امسال

رشد 9 درصدی انتقال گاز در 2 ماه نخست امسال

مدیرعامل شرکت انتقال گاز از رشد 9 درصدی حجم انتقال گاز در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.

سعید توکلی، درباره حجم انتقال گاز در 2 ماه نخست امسال گفت: در ماه‌های ابتدایی امسال، 37 میلیارد و 347 میلیون مترمکعب گاز در خطوط سراسری شبکه انتقال گاز کشور جریان یافت که با توجه به رقم 34 میلیارد و 170 میلیون مترمکعبی 2 ماه نخست سال 96، با افزایش 9.2 درصدی همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی میانگین حجم انتقال گاز روزانه در سال 96 را 730 میلیون و 700 هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: ظرفیت انتقال گاز در کشور با بهره‌مندی از شبکه سراسری، 800 میلیون مترمکعب در روز است که رقم مجموع آن در طول سال به 280 میلیارد مترمکعب می‌رسد.

شرکت ملی گاز پارسال، 212 میلیارد مترمکعب گاز از شرکت ملی نفت تحویل گرفت که از این مقدار، 203 میلیارد مترمکعب، فرآورش شد و به دست مصرف‌کننده رسید و ما‌به‌التفاوت آن به دیگر فرآورده‌های گازی تبدیل شد.

مقدار گازرسانی به بخش نیروگاهی در سال 96 حدود 67 میلیارد مترمکعب بود که این رقم امسال از مرز 70 میلیارد مترمکعب عبور می‌کند تا مقدار وابستگی کمتر از 10 درصد کنونی نیروگاه‌ها به سوخت مایع نیز کاهش یابد، همچنین مقدار گازرسانی به بخش صنایع و پتروشیمی‌ها در سال 96 حدود 50 میلیارد مترمکعب و گازرسانی به بخش خانگی و تجاری حدود 51 میلیارد مترمکعب و سهم سبد صادراتی گاز ایران در سال گذشته 12 میلیارد مترمکعب بود.

منبع: شانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.