کد مطلب: ۱۶۵۹۹۷

روز کاهشی بورس با افت قیمت سهام بیشتر گروه‌ها

روز کاهشی بورس با افت قیمت سهام بیشتر گروه‌ها

در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه با افت ۱۳۳ واحدی مواجه شد. امروز روند قیمتی سهم‌ها در گروه‌های کانه‌های فلزی، فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی عمدتا رو به کاهش بود.

امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۳۳ واحد افت کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۳۴۶ رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افت ۷۶ واحدی روبه‌رو شد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۹۹ واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص آزاد شناور نیز ۲۰۷ واحد کاهش یافت و تا رقم ۹۳ هزار و ۳۷۰ پایین رفت. شاخص بازار اول نیز با افت ۱۵۵ واحدی روبه‌رو شد و کانال ۶۰ هزار و ۶۰ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم ۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۹۰ هزار و ۶۰۶ واحدی رسید.

در معاملات امروز معدنی و صنعتی گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب با ۴۶، ۳۷ و ۳۵ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی جم و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی روند قیمت سهم‌ها عمدتا رو به کاهش بود همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی نیز قیمت پایانی عمده سهم‌ها افت پیدا کرد.

در گروه خودرو نیز اکثر سهم‌ها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند. در این گروه ۸۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز ۲۹۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۳ میلیارد تومان در ۱۰۵ هزار و ۸۹ نوبت معامله شد. در این گروه عمده سهم‌ها با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۴۷ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون سهم در ۱۴۵ هزار و ۱۶۵ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۲.۹ واحد رشد کرد و به رقم ۹۴۶.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۲۱۴ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به عدد ۹۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.