کد مطلب: ۴۶۸۹۵۵

گزارش تجارت‌نیوز از پیام‌های مردم:

نگرانی‌های مردم از وضعیت بازار سهام / ریزش بورس ادامه دارد؟

نگرانی‌های مردم از وضعیت بازار سهام / ریزش بورس ادامه دارد؟

ریزش ۱۳ و  ۶۵ هزار واحدی شاخص بورس طی دو روز، این سوال را در بین سهامداران ایجاد کرده که ریزش بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟ سهامداران واکنش های متفاوتی به این سوال داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل سه‌شنبه ۲۱ مرداد، به زیر ۲ میلیون واحد عقب‌نشینی کرد و ارزش معاملات بورس ۴۵ درصد کم شد . ارزش معاملات امروز کمترین میزان معاملات از ابتدای تابستان بوده است .

برخی از سهامداران می‌گویند این ریزش ادامه‌دار است چراکه هم تازده‌واردان رفتار هیجانی دارند و هم مداخله دولت در این بازار از حد گذشته است . اما برخی دیگر می‌گویند ریزش موقتی است و فردا، بازار مثبت خواهد بود.

در ادامه پیام‌های مخاطبان به تجارت‌نیوز درباره دلایل نگرانی آنها از فعالیت در بورس را می‌خوانید :

ریزش موقتی است، در بازار بمانید

« نگران نباشین، از همین فردا یا شنبه جبران میشه .»

« خبر لغو دارا دوم کاملا عمدی از طرف دولت انجام شد . امروز قیمت رسمی دلار ۱۲۰۰ تومن افزایش یافت . هدف دولت قرمز کردن بورس و کشاندن بخشی از نقدینگی به سمت دلار برای کسب درآمد و کسری بودجه و نوسانگیری از دلار بود .»

« از اونجاییکه سرمایه‌گذاری توی موضوع فروش نفت برای دولت مهمتره، آقایون قصد داشتن کمی پول دست مردم بیاد واسه خرید نفت، ولی یه کم خراب کردن و دیدن که ضرر وارده از طریق بازار سرمایه بیشتر میشه، پس دارا دوم برگشت .»

« دولت مجبور است قیمت دلار را تا ۲۰ هزار تومان پایین بیاورد، حداقل تا انتخابات امریکا پس هر جور شده اجازه نمیده فعلا بورس ریزش کند .»

« رونق دوباره به بورس برمی‌گرده . فقط این وسط فروشندگان دیروز و امروز ضرر کردن . از فردا پالایشی‌ها و فولاد و خودرویی‌ها صف خرید وحشتناک .»

« با خبر دارا دوم از فردا بازار به حالت عادی خودش برمیگرده . بازار فردا صعودی است .»

« تا آخر ماه بورس ریزشیه . اوضاع از اینم بدتر میشه .. از ماه بعد سبزه .»

« این افزایش و کاهش لازمه بورسه تا دولت و کارگزاری‌ها از این مالیات‌ها و کار مزدها سود بیشتری ببرند . کارمزد فروش خیلی بیشتر از خریده پس لازمه ریزش ناگهانی و مصنوعی داشته باشیم .»

« اصلا نگران نباشید دولت میخواد با این کار ارزش سهماتونو بکشه پایین و مجدد وارد بازارتون کنه، گول این بازیشونو نخورید و سهماتونو حفظ کنین .»

« هیچ بازاری به بورس نخواهد رسید . امروز افراد زیادی رکب خوردند و پیاده شدند فرداصف خرید سنگینه .»

حباب بورس ترکید

« برگشتیم به قیمت‌های یک ماه پیش بورس جذابیتی نداره . همون دلار و طلا بهتره .»

« از معاملات اخیر بورس فقط دولت سود می‌بره . هم از طریق کارمزد و هم مالیات . سر ما سهامدارای بیچاره هم کلاه رفت . ما که رفتیم بورس مال بقیه .»

« بازار بورس غیرقابل اعتماد شده است و نمی‌توان به راحتی در آن سرمایه‌گذاری کرد ایجاد صف فروش‌های میلیاردی و همچنین صف خرید‌های چند صد میلیونی عرضه اولیه‌ها بسیاری از افراد را به فکر خروج از بازار سرمایه کرده است .»

« کل بورس داره می‌افته دست دولت و دستوری شده . اینجوری پیش بره دیگه بورس توی ایران معنی نداره . این دیگه چه بورسیه که به یه شرکت دولتی وابسته است .»

« رشد دروغین بورس صرفا با هدف بازارگرمی و جذب کسری بودجه از جیب مردم است .»

«پولاتونو ببرید از این بازار . این بورس یه روز دستوری میریزه و نقدینگیتونو میسوزون »

« فاتحه بورس خونه شد . بورس پر تازه وارده که دم در وایستاده تا یه تق بشنوه پا به فرار میزاره . هر تصمیمی رو بورس تاثیر جدی میزاره .»

« با این وضع مجبور میشیم همه پول‌های خود را از بورس خارج کنیم .»

« به نظرم بورس تهران دیگه بازدهی نداره، اگه سهامت رشد کنه فقط از تورم جا نموندی . الان بازار طلا و ارز خیلی بازدهی بیشتری داره »

« پس از یکسال باد کردن بادکنک و چند برابر کردن سرمایه‌هاتون و فشار تورم و گرانی به مردم دیگه وقت پس دادن تون هست . بادکنک متورم و حبابی بورس ترکید .»

« من دیگه سهام دولتی نمی‌خرم شما هم نخرید، ارز بهترین سرمایه گذاری هست »

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیمین

    وای کارمن تواین چندهفته شده گریه وزاری کل دارایی من بعدچندسال کار140تومن بودگذاشتم توبورس الان شده 84تومن نمیدونم چکارکنم هرروزپولم داره کم میشه هیچ کاری هم ازدستم برنمیادلطفا کمکم کنین .

    • ناشناس

      نگران نباش درست میشه یکم زمان میبره گویا دولت کسری بودجشو داره جبران میکنه خودم ۴۰۰میلیون سودم پریده

    • بدبخت

      هم دردیم

  • هادی

    سیاست دولته همینه بورس ک ریزش پیدا کنه مردم میرن سراغ ارز حباب بورس ترکید بعد نوبت حباب دلاره تواین دوتا معادله فقط دولت سود می کنه حواستون باشه طمع زیاد ادمو نابود می کنه ب بازار ارز هم اعتماد نکنید بزنید توخرید ملک و املاک

  • رمضان علیزاده

    من به فراخان حسن روحانی وبقیه مسئولان دولت ساختمانم رابه مبلغ ۳۰۰ میلیون فروختم ودر توبورس سرمایگزاری کدم که سود کنم اصلا که هیچ سودی نکردم بدبختی و بدشانسی تاامروز که ۳۱ شهریور است نصف پول ساخمان هم برباد رفت ، چاره چیست ؛ چه خاکی برسرم بریزم : خودکشی کنم یا بگریمو بسوزم منی که درخانه کرایه ز ندگی میکنم وسرپرست خانواده هستم

    • هم وطن

      صبر کن برادر.مطمئن باش پول خونه برمی گرده و سود شیرینی هم خواهی کرد.

  • حسن

    این بورس با ان بوق و کرنا که در توسعه و پیشرفت کشور شرکت کنید تمام پوچ و بی معنی بود ملت را گول زدند وبا تبلیغ دروغ پولهای انها را گرفتند و یک مدت کوتاهی سود سهام را بالا بردند تا همه به این سمت تشویق شوند بعد از ان ریزش شروع شد و تمام سرمایه سهامداران حقیقی نابود شد و از بین رفت همه چیز 100 برابر شد ولی سرمایه سهامدارن سوخت واز بین رفت دیگر چیزی به نام بورس وجود ندارد زندگی مردم به ویرانی و تباهی کشیده شد مخصوصا” انهایی که سرمایه اندک با هزاران بدبختی ردیف کرده بودند از دست رفت و اکثرا”سکته کردند یا فوت کردند یاروانی شدندکه خداوند اه این افراد را از مسببین بگیرد و انها را خوار و ذلیل نماید.

  • حسن

    در هیچ کجای دنیا بورس به این صورت وجود ندارد که به مدت دو ماه هر روز هر سهمی 5 درصد ریزش داشته باشد ااینها با این کار مردم را از زنده بودن و زندگی کردن ساقط نمودند و دیگر بورس درست شدنی نیست و بلایی سر مردم اوردند که خودت نگاه کنی و سروایه ات دود شود و از دست برود و و در این مورد تمامی انهایی که دست اندر کارند با هم هستند .

  • حسن

    وزیر امور اقتصادی و ریس کل بانک مرکزی و ریس بورس با هم این باطلاق را برای نابود کردن سرمایه مردم درست کردند تا با تامین بودجه دولت خودشان را نجات بدهند دیگر امیدی نداشتاه با شید که عمرا” به سرمایه خود برسید.

  • ناشناس

    به خدا بهترین روش تو ایران بی اعتمادی به دولت است به نظر من خودمون دست داریم و هم پا داریم کاش به جای گذاشتن پولمون به جای بورس سکه یا دوبار می خریدیم من که خیلی پشیمانم رفتم تو بورس

    • ناشناس

      سلام.منهم شریک غم شما هستم انشاالا آنکه تبلیغ بورس رامیکرد نابود منهم حاصل سی سال زحمت وبیخواب یم رانابود کردم وبعد پیری باید زیرپوشش کمیته امداد یا بهزیستی بروم بخدا عین حقیقت راگفتم انشاالا شادی شما ببینم

    • ناشناس

      سلام منم قربانی این ادم نماها هستم با هزار بدبختی یه کم پول جور کرده بودم کار کرده بودم جون کنده بودم 25 سال زحمت کشیده بودم تا این پول جور شده بود به فراخانی شون تو بورس سرمایه گذاری کردم حاصل همه زحماتم بر باد رف
      خیلی ها هم مثل من
      خدا ازشون نگذره

  • ناشناس

    من چه خاکی به سرم بریزم زن بیوه هستم تمام طلاهام رو فروختم گذاشتم تو بورس الان طلا گرون شده پول من تو بوی صفر شده ابه درد این ملت چی می رسه مملکت که صاحب نداره

    • سعید

      سلام
      همه ما همینیم والله
      کلی ضرر دادیم. خدا به دادمون برسه. من ماشینم رو فروختم گذاشتم بورس. الان پودر شده خانومی.
      موفق باشی عزیزم

  • ناشناس

    با مردم این کاررا نکنید .

  • ناشناس

    چرا پس کسی اعتراض نمیکنه مگه میشه به همین راحتی وایسیم و از دست رفتن پولامونو نگاهدکنیم