کد مطلب: ۳۴۸۲۸۱

کارنامه بازار سرمایه در روز هشتم بهمن ماه سال ۱۳۹۷

واکاوی اتفاقات بورسی امروز / ریزش دوباره شاخص ناشی از چه بود؟

واکاوی اتفاقات بورسی امروز / ریزش دوباره شاخص ناشی از چه بود؟

اکثر شاخص‌های بورس در جریان معاملات امروز بازار سهام با ریزش دسته جمعی مواجه شدند. در گروه خودرویی بازار شاهد صف خرید نماد خودرو به دلیل شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود. نمادهای گروه بانکی نیز که روز گذشته معاملات خوبی را پشت سر گذاشته بودند، امروز در محدوده منفی قیمت معامله شدند.

بازار سهام در سومین روز معاملاتی در هفته جاری، شاهد تشدید ریزش شاخص کل بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل در حالی که در ساعات ابتدایی جریان معاملات امروز با رشد همراه شده بود در نهایت در پایان معاملات امروز با ریزش 965 واحدی تا سطح 159 هزار و 832 کاهش یافت.

در طول جریان معاملات امروز، هشتم بهمن ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 152 هزار معامله به ارزش 474 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 606 هزار و 544 میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و خودرویی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

همانطور که کارشناسان بورسی در پیش‌بینی هفتگی خود از بازار سرمایه در گفتگو به تجارت‌نیوز به پیشرو بودن گروه بانکی در هفته جاری اشاره کرده بودند، این گروه با معاملاتی به ارزش 122 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت بگیرد.

999 1

پربازده‌ترین گروه‌های‌ صنعتی در بازار امروز بورس معادن و چاپ و انتشار و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی و کاغذی بودند.

8457

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای پالایشی از جمله شپنا، شبریز، خودرو و شتران و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فارس، فملی و کچاد بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 38 میلیارد تومان متعلق به نماد لوتوس و بیشترین عرضه نیز با 3.1 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

33333

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با افت 33 واحدی در سطح 1909 واحد قرار گرفت که نمادهای ذوب و مارون بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

بازار امروز بیشتر تحت تاثیر نمادهای دلاری بود و اکثر شاخص‌های بورس در جریان معاملات امروز بازار سهام با ریزش دسته جمعی مواجه شدند.

صنعت فلزات و معدنی با معاملات کم حجم، روندی منفی داشتند. با وجود رشد قیمت جهانی مس و روی نمادهای فملی و فاسمین بازدهی مثبتی نداشتند نیامد زیرا با توجه به گزارشات ماهانه این دو نماد هنوز موفق به صادرات نشده‌اند.

در گروه خودرویی بازار شاهد صف خرید خودرو به دلیل شایعه افزایش سرمایه این نماد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود.

نمادهای گروه بانکی که روز گذشته معاملات خوبی را پشت سر گذاشته بودند، امروز در محدوده منفی قیمت معامله شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار بورس ما یا خودرویهای ورشکسته یا هیچ همینه که هست بقیه داستان سراییه بازار سرمایه مرده