کد مطلب: ۵۸۴۷۵۱

آخرین اخبار از زلزله ۵.۷ ریشتری «اندیکا &#۸۲۱۱; کوهرنگ»

آخرین اخبار از زلزله ۵.۷ ریشتری «اندیکا – کوهرنگ»

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در مرز میان دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان خبر داد. سخنگوی سازمان اورژانس نیز گفت ۱۲ نفر بر اثر زمین‌لرزه شهرستان‌های اندیکا – کوهرنگ مصدوم شدند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: حوالی ساعت ۶:۰۹ صبح امروز، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر منطقه چلگرد در استان چهارمحل و بختیاری و قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند که درپی آن تیم‌های ارزیاب از سوی استانداری به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون چهار پس‌لرزه که بزرگترین آنها ۳.۵ ریشتر بزرگی داشته، این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با توجه به پس‌لرزه‌های رخ داده به احتمال خیلی زیاد زلزله ۵.۷ ریشتری همان زلزله اصلی بوده است. البته لازم است تا چندین ساعت پیش رو ساکنان ساکنان این مناطق همچنان هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مدیریت بحران تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این مناطق به حالت آماده‌باش درآورده است، گفت: در این زلزله مورد فوتی نیز تاکنون نداشتیم.

نجار بیان کرد: البته احتمال خسارات مالی در مناطق روستایی وجود داشته و در حدود ۲۰ روستا مواردی از وقوع خسارت مالی گزارش شده است که تیم‌های ارزیاب در حال بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن نسبت به جبران خسارات اقدام می‌شود ( ایسنا ).

۱۲ مصدوم در زمین لرزه «اندیکا - کوهرنگ»

همچنین، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۱۲ نفر بر اثر زلزله در شهرستان‌های اندیکا - کوهرنگ خبر داد.

مجتبی خالدی، درباره آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به منطقه زلزله‌زده شهرستان اندیکا توضیح داد: متاسفانه بر اثر این زمین لرزه ۱۲ نفر مصدوم شدند که آسیب به ۸ نفر به دلیل ترس و فرار بوده است.

وی افزود: چهار هموطن دیگر نیز به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شدند، خوشبختانه شش نفر از مصدومان پس از درمان از بیمارستان ترخیص و شش نفر دیگر درحال مداوا هستند.

خالدی گفت: این زمین لرزه فوتی نداشته است ( فارس ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.