کد مطلب: ۵۰۷۳۴۶

آخرین خبر از زلزله جنوب کشور / خسارت به حدود ۸۰ واحد روستایی

آخرین خبر از زلزله جنوب کشور / خسارت به حدود ۸۰ واحد روستایی

بامداد شنبه (۲۷ دی) زمین‌لرزه‌ای‌ به بزرگی ۵/۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین، مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان – حوالی کنگ در استان هرمزگان را لرزاند. استاندار هرمزگان در این مورد گفت: مصدومیت یک نفر گزارش شده و خساراتی به سیستم آبرسانی و برقرسانی وارد شده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت : در پی زلزله ۵.۵ ریشتری شب در بندرلنگه و قشم تا کنون مصدومیت یک نفر گزارش شده و خساراتی به سیستم آبرسانی و برقرسانی وارد شده است.

او ادامه داد: مصدوم در سایه خوش بندرلنگه بصورت سرپایی درمان شده و علت مصدومیت ترس از زلزله و به دلیل قصد فرار از منزل رخ داده است.

همتی ادامه داد: ترک خوردگی و ریزش برخی از منازل مسکونی در دژگان، سایه خوش، دوآب، برکه سفلین در بندرلنگه و باسعیدو در قشم رخ داده که تاکنون خسارت به حدود ۸۰ واحد روستایی با ۲۰ تا ۸۰ درصد خرابی و تعمیرات گزارش شده است.

سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: به بیمارستان‌های استان هرمزگان آسیب نرسیده است. ۳ بیمارستان بندر خمیر، بندر لنگه و جزیره قشم در آماده باش کامل و آماده پذیرش مصدومین احتمالی زلزله هستند.

او گفت: اورژانس دریایی نیز با ظرفیت کامل آماده خدمت رسانی به شناورهایی که احتمالا از این زلزله آسیب دیده‌اند، هستند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان نیز گفت: تا لحظه انتشار این خبر هیچگونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.