کد مطلب: ۳۸۰۳۴۹

میرشفیع خبر داد:

زمان اجرای عوارض الکترونیکی در ۱۰ آزادراه

زمان اجرای عوارض الکترونیکی در ۱۰ آزادراه

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: مرحله دوم طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، تا پایان تیر ماه در ۱۰ آزادراه دیگر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: تا پایان تیر ماه، با جمع شدن عوارضی‌های سنتی در آزادراه‌های قزوین - رشت، تهران - پردیس، ساوه - سلفچگان، قم - کاشان، کاشان - اصفهان، ارومیه - تبریز، زنجان - تبریز، کنارگذر مشهد، باغچه - مشهد و بندرعباس - شهید رجایی، عوارض عبور از این آزادراه‌ها بصورت الکترونیکی پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ در مرحله نخست این طرح که از نوروز امسال آغاز شد، عوارض در چهار آزادراه تهران - قم، کرج - قزوین، قزوین - زنجان و تهران - ساوه بصورت الکترونیکی و از روش‌های مختلف بخصوص با مراجعه به سایت‌های اینترنتی www.aaniro.com و www.nspay.ir، اپلیکیشن‌های کیپاد، آنی رو و تاپ، تهیه برچسب بانک مسکن یا پوز‌ها و عابربانک‌های مستقر در توقفگاه‌های بین جاده‌ای پرداخت می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت توسعه و ساخت زیربنا‌های حمل و نقل کشور در خصوص طرح پرداخت عوارض بر اساس پیمایش نیز گفت: طرح پرداخت عوارض بر اساس پیمایش نیز تا دو هفته آینده در مسیر آزادراه تهران - ساوه حدفاصل تهران - رباط کریم بصورت آزمایشی اجرا خواهد شد و در مرحله بعد در مسیر کرج - قزوین بین شهر‌های هشتگرد، نظرآباد، محمدیه و مهرگان به اجرا گذاشته می‌شود تا مسافرانی که بین این شهر‌ها تردد می‌کنند، فقط بخشی از عوارض را که از آن تردد می‌کنند پرداخت کنند و مجبور به پرداخت کل هزینه نباشند.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که برای تسهیل در امر رسیدگی به مشکلات و سوالات رانندگان صورت گرفته، نصب کیوسک‌های اطلاع رسانی است که در این کیوسک‌ها علاوه بر ارائه خدمات پرداخت به رانندگان، به سوالات و شکایات آن‌ها در همان محل رسیدگی می‌شود.

میرشفیع افزود: دراین کیوسک ها، کارت آنی رو نیز به افرادی که سر و کار کمتری با اینترنت و شناخت کمتری از روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض دارند ارائه می‌شود تا پرداخت الکترونیکی عوارض برای ان‌ها هم ممکن باشد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، حذف نیاز به توقف در عوارضی‌ها و ایجاد ایمنی و تسهیلات بیشتر برای رانندگان است و مردم نباید بابت الکترونیکی شدن پرداخت عوارض نگرانی داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه در مرحله نخست، همه مشکلات اجرا شناسایی شده و شکایات مردم به حداقل ممکن رسیده است، اما در صورتیکه مردم نسبت به عوارض خود اعتراض یا شکایاتی داشته باشند می‌توانند شکایات خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ یا شماره تلفن ۶۳۴۶۸۵۳۱ در تهران اعلام کنند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور همچنین در خصوص مرحله سوم اجرای این طرح نیز گفت: تا پایان شهریور قرار هست همه ۲۸ آزادراه کشور تحت پوشش پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی قرار گیرند ضمن اینکه تمام آزادراه‌های جدید و تازه ساز هم از این روش استفاده خواهند کرد.

میرشفیع در خصوص جمع آوری عوارضی‌های سنتی نیز گفت: بزودی و با کاهش حجم مسافرت‌های تابستانی، عوارضی‌های قدیمی در آزادراه‌ها جمع آوری می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.