کد مطلب: ۷۴۰۷۳۴

زمان عرضه بعدی دیگنیتی در بورس کالا / قیمت پایه ریخت؟

زمان عرضه بعدی دیگنیتی در بورس کالا / قیمت پایه ریخت؟

دیگنیتی هفته آینده بار دیگر در بورس کالا عرضه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پنجم دی ماه، ۵۰۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید و مشکی با قیمت پایه ۹۹۷ میلیون تومان در تالار خودرو بورس کالا عرضه می شود.

دوشنبه هفته آینده ۲۱۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید (تریم مشکی)، ۲۱۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید (تریم قرمز)، ۲۱۷ دستگاه دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم مشکی) و ۲۱۷ دستگاه دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم مشکی) روی تابلوی معاملات میرود.

بهمن موتور هر دستگاه دیگنیتی پرستیژ را به قیمت ۹۹۷ میلیون تومان عرضه می کند که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه ها جمعا به مبلغ ۳۳ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۹۰۲ تومان شامل ۲۹ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان بابت مالیات و عوارض شماره گذاری، ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان بابت هوشمندسازی کارت خودرو، ۵۰ هزار تومان بابت هزینه خدمات پست، ۲۸۰ هزار تومان بابت تولید پلاک و شماره گذاری و ۳ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۰۲ تومان بابت بیمه شخص ثالث به آن افزوده می شود.

هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است و صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار است. خریداران جهت تحویل خودرو باید یکی از عاملیت های مجاز شرکت را از طرق پورتال فروش شرکت بهمن موتور به آدرس bahman.iranecar.com انتخاب کنند.

همچنین خریداران ملزم به واریز وجه هزینه های جانبی همزمان با تسویه اصل مبلغ به شماره حساب اعلامی به نام شرکت بهمن موتور هستند. کلیه هزینه‌های فوق صرفا باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب شرکت بهمن موتور واریز شود. درصد پیش پرداخت سفارش خرید خودروها ۵۰ درصد و تاریخ تحویل آنها ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود.

قیمت دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا

قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا 997 میلیون تومان اعلام شده است. یعنی معاملات از این قیمت شروع می‌شود که احتمالا در قیمت‌های بالاتری فروخته شود.

حدود 122 میلیون تومان هم به عنوان مالیات و هزینه‌های جانبی به قیمت پایه اضافه می‌شود که قیمت اولیه این خودرو را به یک میلیارد و 120 میلیون تومان می‌رساند. البته اگر دیگنیتی پرستیژ با قیمت بیش از نرخ پایه معامله شود، میزان مالیات نیز افزایش می‌یابد.

چهارشنبه گذشته این خودرو در بورس عرضه شد، اما به‌ دلیل تقاضای زیاد برای آن، قیمت معامله این خودرو حدود ۱۱۶ درصد از قیمت مصوب کارخانه افزایش یافت و به بیش از ۲ میلیارد تومان رسید. البته با در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها و احتساب ۹ درصد مالیات قیمت نهایی برای به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

چنین افزایش قیمتی باعث شد تا کمیته معاملات بورس نیز معاملات این کالا را تایید نکند. حالا قرار است دوشنبه آینده دوباره دیگنیتی پرستیژ در بورس عرضه شود. در حال حاضر قیمت پایه این خودرو با قیمت بازار بیش از 500 میلیون تومان اختلاف دارد.

موعد تحویل دیگنیتی پرستیژی که عرضه می‌شود 2 ماهه است. بنابراین قیمت اقتصادی این خودرو با توجه به خواب دو ماهه پول و ریسک‌های سرمایه گذاری حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان است.(به این مبلغ هزینه‌های جانبی و مالیات اضافه می‌شود و قیمت آن را حدود 150 میلیون تومان بالا می‌برد).

اما از آنجایی که در عرضه قبلی هم به دلیل تقاضای بالا باطل شد، احتمالا عرضه هفته آینده نیز با رقابت بالای خریداران انجام شود. باید دید خریداران حاضرند تا چه مبلغی پرداخت کنند.

متقاضیان همچنین باید در روز یکشنبه هفته آینده معادل 50 درصد قیمت پایه را در حساب وکالتی متصل به کد بورس کالای خود واریز کنند که حدود 500 میلیون تومان می‌شود.

منبع:‌ ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کجای دنیا خودرو رو از طریق بورس میفروشن؟ جز برای سود بیشتر نیست همه موافقان این طرح دستشون تو ی کاسه س

  • ناشناس

    بورس کالا باعث‌شده خوردو ها گران بشن عرضه خوردو در بورس کالا یه نوع دلالی به حساب میاد

    • ناشناس

      چراقره کشی فرسوده یا مادران نمیزارن فقط میخوان دلال بازی کنن قیمت ببرن بالا

  • ناشناس

    بورس کالا یعنی دلال خونه .گرانی خودرو بورس کالا هستش

  • ناشناس

    جمعا 506 دستگاه خودرو قراره عرضه بشه
    216+216+217+217 که میشه به عبارتی 864

  • ناشناس

    آمارتون غلطه

  • ناشناس

    توف‌به‌این‌بورس‌بااین‌قیمت‌هاش

  • ناشناس

    تا انحصار باشه
    کشور جولانگاه سودجویانه.

  • رضا

    بورس کالا دقیقا گرانفروشی قانونیست مردم به خودتان رحم کنید