کد مطلب: ۴۹۰۴۳۹

زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد

زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد

یارانه نقدی آبان‌ماه ساعت ۲۴ فردا (سه‌شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یارانه آبان‌ماه یکصد و هفدهمین پرداخت‌های نقدی از شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ است که تاکنون ادامه داشته و مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومن برای هر نفر ثابت مانده است.

در کنار یارانه نقدی در هر ماه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.

اما از چند ماه قبل اقساط وام یک میلیونی کرونا نیز از حساب یارانه‌بگیران دریافت کننده کسر می‌شود این در حالی است که در جریان کرونا بانک مرکزی با تامین منابع پرداخت وام یک میلیون تومانی به حدود ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر را در دستور کار قرار داد که قرار بود که هر ماه قسط آن که حدود ۳۳ هزار تومان است از حساب یارانه سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

براین اساس در آبان‌ماه پنجمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستانی که دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.

در حالی یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که در کنار آن کمک‌های معیشتی نیز از محل افزایش قیمت بنزین از آبان‌ماه سال گذشته به حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه‌بگیران پرداخت می‌شود که البته به تناسب اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان متفاوت است.

از مدتی پیش نیز بحث یارانه کالاهای اساسی مطرح شده که پیشنهاد مجلس شورای اسلامی پرداخت ۱۲۰ هزار تومان به هر نفر برای تامین کالاهای اساسی است که ظاهرا گروه هدف همان ۶۰ میلیون نفری هستند که کمک‌های معیشتی را دریافت می‌کنند اما هنوز این پیشنهاد نهایی نشده و در شورای نگهبان در حال بررسی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرضیه

    تازه منت هم سرمون میزارن برای یارانه

  • دربه در

    واقعا مسئولین 1سال با حقوق ماهی یک میلیون پونصد هزار تومن زندگی کنن ببینن مردم چقدر سختی میکشه. اونموقع هست که زمین و زمان فحش میدن و از خداروزی هزار بار ارزوی مرگ میکنن. تا کی دیگه از خونواده شرمنده تا کی سختی. تا کی به بچه هامون بگیم بعدا میخرم چون پول نیست همیشه نفس بچه هامون تو حسرت. کار میکنی ماهی یکوپونصد میگیری پول اب فرداش پول گاز پس فردا پول برق پسیلی فردا پول تلفن.پول اجاره پول….

  • ناشناس

    اخه این ۴۵هزار به کجای درد مردم بدبخت میخوره مسولین ما واقعا کور و کرند وضع مردم رو نمی بینند متاسفم برای چنین دولتی که ملتش دارن از فقر میمیرن

  • ناشناس

    بقران خداوکیلی خنده داره که ۴۵ هرارتومان الان ده ساله که همونجوری با ابن همه تورم همون ۴۵ تومان مونده واقعا .تو اوج جونی ۲۹ سالگی ارزو مردن میکنم اینقد ما بی ارزشیم با اینهمه پول نفت گاز به ۲ دلار نمیریه یارانمون تازه اونم دم و دقیه میزنن تو سرمون یارانه میدیم ..سهام عدالت ک ماشالله ک کلا دیگه حرفی ارزش نیس ..امان خدایا بکش راحت بشیم خدا شاهده امروز ی زنی رو دم سوپری دیدم داد میزد کمکم کنین پول ندارم واسه مایحتاج بچه هام

  • ناشناس

    خدا شاهده به والله مردم ندارن ۴۵ هزارتومان ده سال همینجوری مونده با این تورم بخدا دیگه نداریم نمیتونیم از کی کمک بگیریم

  • میلاد

    خجالت بکشید بخدا. گورتونو گم کنید. به زودی به درد واصل میشین به لطف الله. ???

  • احمد

    پس چی شد دو ماهه میگین یارانه اومده روش از هرکسی میپرسی همون چهل پنچ ریختین که?

  • ناشناس

    بخدا خودشون و مردم را مسخره کردن. 45 تومن میدن. بعد همه جنسا را گرون کردن. نون از پونصد تا پنج تمن شده.از چشم همه در آوردن اضاف بر پول حق نفت هر ایرانی دارن از همه میگیرن بجا کمک. مردم بدبخت نشستن واسه یارانه. همین قبض ها را که جدا از همه چیز حساب کنیم خودش کلی درده. بعد هی میگن 45 تمن دادیم. خا میره کجا ما هزارتا 45 تمن میزاریم روش تا برگرده به خزانه دولت. این چه کمکیه.

  • ناشناس

    آخه ۴۵تومن چی میشه.همش داریدمنت میزاریدسرمردم.نداریم به یه بچه ۵ساله بایدگرسنگی بکشیم.تواین شرایط لااقل به مردم کمک کنید

  • ناشناس

    از ماست که بر ماست