کد مطلب: ۵۹۰۵۸۲

زمان فعالیت مراکز معاینه فنی کشور + نرخ معاینه

زمان فعالیت مراکز معاینه فنی کشور + نرخ معاینه

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از فعالیت مراکز معاینه فنی کشور از ۷:۳۰ صبح تا زمان حضور شهروندان در مراکز خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالله متولی، مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در توضیح اعمال تغییر در ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی در کشور گفت: در تمام ایامی که شاهد اوج‌گیری پیک شیوع کرونا ویروس بودیم، تمامی مراکز معاینه فنی در کشور فعال بودند و محدودیتی ایجاد نشد و حتی ساعت کاری آنها کم هم نشد. در حقیقت با توجه به اینکه مراکز معاینه فنی در گروه یک یعنی مشاغل ضروری دسته بندی می‌شدند محدودیت و تعطیلی برای آنها در ایام اوج‌گیری کرونا ویروس اعمال نشد.

او ادامه داد: هرچند که فعالیت مراکز در این مدت باعث شد آسیب بسیاری ببینند اما به دلیل اینکه ارائه خدمات آنها به شهروندان ضروری بود، همکاران ما در مراکز با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی به وظایف خود عمل و به شهروندان در سراسر کشور خدمت‌رسانی کردند.

متولی گفت: در حال حاضر نیز که شاهد سیر نزولی شیوع این بیماری هستیم، مراکز معاینه فنی از صبح ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه کار خود را آغاز می‌کنند و بسته به مراجعین کار را ادامه می‌دهند؛ یعنی ممکن است مرکزی که مراجعین بیشتری دارد حتی تا ساعت ۲۴ نیز فعالیت داشته باشد و سایر مراکز نیز که مراجعین کمتری دارند تا ساعت ۱۹ فعالیت خواهند داشت. در حقیقت ساعت فعالیت مراکز وابسته به مراجعه شهروندان خواهد بود.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی، به متقاضیان توصیه می‌شود که از سرویس نوبت دهی اینترنتی استفاده کنند و بر اساس نوبت به این مراکز مراجعه کنند، چرا که به این ترتیب هم جلوی ازدحام جمعیت و مراجعه کنندگان گرفته می‌شود و هم اینکه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز موفق‌تر خواهیم بود.

او ادامه داد: به منظور اخذ نوبت اینترنتی برای مراکز معاینه فنی، متقاضیان می‌توانند در هر شهری به پایگاه و سایت اطلاع‌رسانی شهرهای خود مراجعه کنند که به صورت مجزا فعال هستند. در حال حاضر ۶۴۳ مرکز با ۸۲۱ خط سرویس در کشور خدمات معاینه فنی خودرو ارائه می‌دهند.

متولی در خصوص نرخ هزینه معاینه فنی برای خودروهای مختلف نیز گفت: در مجموع قیمت ارائه خدمات معاینه فنی نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و برای خودروهای سبک ۴۷ هزار تومان، خودروهای سنگین ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان، برای خودروهای دوگانه سوز تک مخزن ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برای خودروهای دوگانه سوز دو مخزن ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    معاینه فنی ، طرح ترافیک ، طرح آلودگی هوا ، ممانعت تردد شبانه خودرو برای کنترل کرونا و…. راههایی برای گرفتن پول از مردم است اما ایا واقعا با اینها مشکل ترافیک و هوای آلوده و کنترل کرونا برطرف شده
    داشتن خودرو استاندارد، داشتن خودرو برقی ، داشتن سوخت مناسب و استاندارد، داشتن خیابان و معابر استاندارد ، داشتن چراغ های راهنمایی هوشمند ، داشتن فرهنگ رانندگی ، و… اینها باعث پایین امدن سوخت و رفع مشکل آلودگی است
    برای جلوگیری از پیشرفت کرونا هم واکسیسون احاد مردم در کمترین زمان ، جلوگیری از تجمع مردم چه سیاحتی چه زیارتی
    تا ابد معاینه فنی و طرح ترافیک بذارید مشکل آلودگی هوا حل نخواهد شد

    • ناشناس

      در کشور ما چه چیزی با معیارها و استاندارد جهانی مطابقت داره که فرهنگ ترافیک و آلودگی زیست محیطی داشته باشه. روح و روان یک جامعه که پریشان و خسته از فقر و کمبود باشه دیگه هیچ چیز سر جای خودش نیست

  • ناشناس

    آره داداش ، این طرح ها فقط تلکه پول از مردم است و ولا غیر . عزت مستدام .

  • حسین

    اگه قیمت با پارسال فرق نکرده چرا پارسال خودرو سبک بنزین سوز 38هزارتومن میگرفتن؟

  • رسول

    اگه ماشین سبک ۴۷ تومن هست پس چرا ۵۲ تومن هزینه از مراجعین میگرن یعنی ۵ تومن معلوم نیست برای چیه هست همین ۱ آبان ماه ۱۴۰۰ هم هست، استان خوزستان شهرستان سوسنگرد

  • ناشناس

    من رفتم مرکز معاینه فنی فولاد شهر پنجاه تومان از من گرفت

  • ناشناس

    با سلام،ماشینی که تولید میشه استاندارد جهانی نداره،بعد چطور احتراق سالم داشته باشه ودود نکنه،فقط میخوان این پولو بگیرن،یارو پراید۷۸ میبره بهش برگه معاینه میده،این یعنی چی؟!برین خودتونو گول بزنین.همش دکون بازاره،من که معاینه نمیگیرم،۶۰ تومن جریمه بدم بهتره تا خودمو گول بزنم.

  • ناشناس

    آقا ما از دست گرونفروشی شما دولتیها چکار کنیم ایا برای جانبازان تخفیف قائل میشوید