کد مطلب: ۴۸۴۴۱۵

زمین ۹۹ ساله به چه کسانی می‌دهند؟

زمین 99 ساله به چه کسانی می‌دهند؟

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه زمین‌های ۹۹ ساله به سازندگان مسکن استیجاری که قصد خانه‌سازی برای مستاجران دهک‌های پایان جامعه را دارند، گفت: دولت از علاقه‌مندگان به ساخت مسکن استیجاری حمایت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «محمد اسلامی» در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی ساختمان که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وزارت راه با شهرداری برای ساخت مسکن استیجاری، افزود: بارها اطلاعیه دادیم طبق ماده ۲ قانون ساماندهی مسکن آمادگی داریم که هم شهرداری و هر سازمانی که قصد تولید مسکن استجیاری را دارد از ما زمین دریافت کند.

وی گفت: دنبال این بودیم که با تدوین دستورالعمل اجاره‌داری حرفه‌ای که در سیر مراحل تصویب قرار گرفت از سازمان‌هایی که علاقه‌مند به ساخت مسکن استیجاری هستند حمایت کنیم.

اسلامی گفت: بر این اساس می‌توانیم زمین ۹۹ ساله را به سازندگانی دهیم که برای دهک‌های پایین خانه می‌سازند و اگر سازندگان قصد داشته باشند برای عموم جامعه روی زمین‌های دریافتی خانه بسازند می‌توانند به صورت ۱۰ ساله از ما زمین قسطی خریداری کنند. آیین‌نامه این مصوبه را به دولت بردیم تا اقساط زمین را از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش یابد.

وی گفت: متراژ این خانه‌ها ۳۰ متری نیست و ساخت مسکن برای ما همان الگوی ۷۵ متری است.

وزیر راه و شهرسازی در مورد قیمت فولاد و سیمان و عرضه خارج از بورس کالا برای این دو قلم نهاده ساختمانی، گفت: کنترل قیمت نهاده‌های ساختمانی وظیفه وزارت صنعت است، قیمت تمام شده نهاده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و سازمان حمایت درباره قیمت تمام شده اظهارنظر خواهد کرد. سازمان تعزیرات نیز در خصوص عرضه آنها ورود می‌کند.

اسلامی ادامه داد: عرضه فولاد در بورس کالا به پروژه‌های مسکنی و عمرانی صدمه زد ولی وزیر صمت با اقداماتی که انجام داد جلوی افزایش قیمت فولاد و سیمان را گرفته است.

وی در خصوص ارسال پیامک اشتباه به بسیاری از مالکانی که صاحب خانه خالی نیستند نیز گفت: تمام آمار و اطلاعات راستی‌آزمایی می‌شود و هر مالکی که نسبت به این موضوع اعتراض دارد می‌تواند با مدارک و اسناد مورد نیاز به ادارات راه و شهرسازی استان خود مراجعه کند تا اگر ادعای به حقی داشت از لیست خانه‌های خالی حذف شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.