کد مطلب: ۲۶۸۴۵۶

ساعت کاری پایین مشکل بزرگ کارکنان آلمانی

ساعت کاری پایین مشکل بزرگ کارکنان آلمانی

شرکت‌های آلمانی برای جذب کارکنان مجبور شده‌اند پیشنهادهای جذابی نظیر تعطیلات طولانی‌تر، ساعات کاری کمتر و شیفت‌های انعطاف‌پذیرتری ارائه دهند.

دویچه بان- یکی از بزرگترین شرکت‌های دولتی آلمان- به کارکنان خود پیشنهاد کرده است یکی از سه راه زیر را انتخاب کنند؛ یا شش روز مرخصی بیشتر در سال یا ۲.۶ درصد افزایش حقوق و یا یک ساعت کاهش در ساعات کاری هفتگی. از ۱۳۷هزار کارمند این شرکت ۵۸ درصد خواهان مرخصی سالانه بیشتر و ۴۰ درصد خواستار افزایش حقوق خود شده‌اند و تنها دو درصد خواهان کاهش ساعت کار هفتگی از ۳۹ ساعت به ۳۸ ساعت شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زیگفرید هویدروف - مدیر شرایط کاری دویچه بان- در این باره به رویترز گفت: در آلمان تغییر ساعات کاری مشکلی بزرگ است. چالش بزرگی برای جذب کارکنان و وفاداری آن‌ها به خود داریم و باید به چیزهایی که کارکنان می‌خواهند، فکر کنیم.

متوسط ساعت کاری یک شاغل آلمانی در سال ۲۰۱۶ معادل ۱۳۶۳ ساعت بوده است که نسبت به ۱۴۵۲ ساعت سال ۲۰۰۰ کاهش محسوسی یافته است.

این درحالی است که در کشورهای پیشرفته دیگری چون آمریکا متوسط ساعت کاری سالانه ۱۷۸۳ ساعت و مکزیک ۲۲۵۵ ساعت است.

کمبود نیروی کار و مسن شدن جمعیت شرکت‌های آلمانی را نسبت به جذب کارکنان جدید نگران کرده است. بیش از نیمی از کارفرمایان آلمانی با مشکل یافتن نیروی کار مطلوب خود روبرو هستند که در شرکت‌های بزرگ این نسبت به ۸۲ درصد می‌رسد.

پتر تیل، میلیاردر مشهور آلمانی- آمریکایی نیز اخیرا در سخنانی گفته بود جوانان این کشور ترجیح می‌دهند به جای کسب ثروت به خوش‌گذرانی بپردازند.

این درحالی است که شرکت دویچه بان در مقایسه با بسیاری از شرکت‌های آلمانی از کارکنان خود بیشتر کار می‌کشد و متوسط ساعت کاری هفتگی کارکنان خودروسازی آلمانی تنها ۳۵ ساعت در هفته است.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.