کد مطلب: ۶۰۴۱۰۱

استانبول یا دبی کدام برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

استانبول یا دبی کدام برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

افرادی که برای اولین بار قصد سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی را دارند، انتخاب مقصد برایشان چالش برانگیز است. اینکه استانبول مقصد بهتری برای سرمایه‌گذاری است یا دبی، مساله مهمی است که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

استانبول و دبی از شهرهای پرطرفدار گردشگری است که هر ساله گردشگران زیادی را برای خرید بلیط هواپیما ترغیب می‌کنند. هر دو شهر به دلیل نزدیکی به ایران و قیمت مناسب، مقصد محبوبی برای سفرهای تفریحی هستند اما افرادی که قصد سرمایه‌گذاری خارجی دارند، بهتر است کدام شهر را انتخاب کنند؟

افرادی که برای اولین بار قصد سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی را دارند، انتخاب مقصد برایشان چالش برانگیز است. اینکه استانبول مقصد بهتری برای سرمایه‌گذاری است یا دبی، مساله مهمی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

امارات و ترکیه از مهمترین مقاصد سرمایه‌گذاری، تفریحی و گردشگری در خاورمیانه می‌باشند که در سال‌های اخیر افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند. هر دو مقصد به ایران نزدیک هستند و قیمت مناسبی از نظر قیمت بلیط هواپیما، هزینه‌های زندگی و اقامت دارند. به همین جهت ایرانیان زیادی طرفدار سرمایه‌گذاری در هر دو کشور هستند. اما به راستی کدامیک برای پیشرفت اقتصادی گزینه بهتری است؟!

چرا بهتر است در دبی سرمایه‌گذاری کنیم؟ این سوالی ست که در ذهن بسیاری از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند و یا به آنها سرمایه‌گذاری در دبی پیشنهاد می‌شود، نقش می‌‌بندد. در این مقاله سعی می‌کنیم با ذکر چند دلیل برای سرمایه‌گذاری در دبی مزایای این سرمایه‌گذاری را به شما بگوییم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چرا در دبی سرمایه‌گذاری کنیم؟

دبی به عنوان مدرن‌ترین شهر خاورمیانه همواره یکی از مقاصد امن و محبوب برای سرمایه‌گذاران خارجی است و افراد زیادی در طول سال با خرید بلیط هواپیما دبی به منظور سرمایه‌گذاری به این شهر سفر می‌کنند.

دبی با فراهم آوردن امکانات، تسهیلات و زمینه زندگی لاکچری توانسته تمامی سلایق را به خود جلب کند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که دبی برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی برای کار، سرمایه‌گذاری و تجارت است. آمار بالای مهاجرانی که به امید آینده بهتر به دبی سفر می‌کنند، گویای این حقیقت است.

منطقه "بیزینس بی" دبی که قطب اقتصادی و تجاری امارات متحده عربی می‌باشد، به طوری که اکثر مراکز تجاری دبی را در آن می‌بینید. اینجا قطب سرمایه‌گذاری دبی است! شرایطی که دبی برای زندگی مرفه و با استاندارد بالا فراهم کرده است، باعث شده تا سرمایه‌گذاران و تجار از سراسر جهان به دبی سفر کنند.

ثبات اقتصادی، رفاه، امنیت بالا، عدم پرداخت مالیات، زندگی مجلل، سطح بالای آموزش و استقرار دانشگاه‌‌های جهانی در دبی، از دلایل استقبال تجار و سرمایه‌داران از اقامت در دبی شده است.

اقامت در دبی با خرید ملک

رشد و پیشرفت دبی از همان اوایل مدیون جذب سرمایه خارجی می باشد. وجود شرکت‌هایی که در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می‌کنند، باعث شده تا بزرگترین سازه‌های جهان در دبی ساخته شوند. امروزه سرمایه‌داران به راحتی می‌توانند با خرید ملک در دبی اقامت بگیرند.

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در دبی

علاوه بر خرید ملک می توان از طریق ثبت شرکت نیز در دبی سرمایه‌گذاری کرده و اقامت بگیرید! با این کار از مزایایی مانند دسترسی به بازار آزاد، تکنولوژی پیشرفته، برخورداری از ارتباطات و سیستم حمل و نقل پیشرفته، ثبات اقتصادی بازار و تعامل با رقبای تجاری بهره‌مند می‌شوید.

تمامی نکات یاد شده نشان دهنده شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در دبی می‌باشد. اگر قصد سفر به دبی را دارید می‌توانید با خرید بلیط دبی از سایت‌های معتبر آسوده سفر کنید.

آیا استانبول برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

ترکیه در سال‌های اخیر اقدام به جذب سرمایه‌گذار خارجی از طریق خرید ملک، ثبت شرکت، واردات و صادرات و صنعت توریست می‌کند. اما مبحثی که به تازگی بسیار زیاد مورد استقبال قرار گرفته است، اخذ اقامت از طریق خرید ملک در استانبول و شهرهای دیگر می‌باشد. به همین جهت افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر می‌کنند. استانبول سعی می‌کند تا با فراهم آوردن شرایط لازم میزان بالایی از سرمایه‌داران را جذب کند.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در استانبول با ارزش ۲۵۰ هزار دلاری و ثبت شرکت از جمله مواردی است که اخیرا موجب جذب سرمایه‌داران به ترکیه از کشورهای مختلف شده است.

IMG 20211206 125459

مقایسه تولید ناخالص داخلی

یکی از معیارهای مهم برای سنجش رفاه شهروندی، میزان تولید ناخالص داخلی سرانه یا همان درآمد سرانه می‌باشد تولید ناخالص داخلی سرانه ترکیه در سال ۲۰۱۷، در حدود ۲۷ هزار دلار و در امارات ۶۸ هزار و ۶۰۰ دلار بوده است بنابراین به راحتی می‌توان دریافت که شهروندان دبی از رفاه بالاتری برخوردارند!

مقایسه هزینه‌های زندگی

بر اساس اطلاعات به طور کلی هزینه زندگی در ترکیه و استانبول در سال ۲۰۲۰ حدودا ۲۶٫۷ درصد کمتر از زندگی در ایران است اما هزینه زندگی در دبی به طور متوسط ۶۹٫۷۰ درصد از هزینه زندگی در تهران بالاتر است. همچنین شاخص امید به زندگی در امارات ۳٫۳ سال بیش تر از ترکیه می‌باشد.

با تمام شرایطی که گفته شد هر دو مقصد دبی و استانبول از شهرهایی هستند که برای سفرهای تفریحی و همچنین سرمایه‌گذاری اولین انتخاب ایرانیان هستند. هر دو شهر مزایا و معایبی برای زندگی دارند که باید با توجه به شرایط خود تمامی زوایا را بسنجید و سپس تصمیم‌گیری کنید.

خرید بلیط هواپیما از بهترین سایت‌ها

به هر دلیلی که به استانبول یا دبی سفر می‌کنید، نیاز به خرید بلیط هواپیما دارید. برای تهیه سریع، راحت و ارزان بلیط هواپیما بهتر است بلیط خود را از سایت‌های معتبر گردشگری رزرو کنید. وب‌سایت‌های علی بابا، تیک بان، قاصدک و سفر مارکت از جمله سایت‌های معتبر داخل کشور هستند.

اما اگر قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید، توصیه می‌کنیم به سایت تیک بان مراجعه کنید. این سایت با فراهم آوردن شرایط مناسب به راحتی ارزانترین بلیط هواپیما را ارائه می‌دهد. بنابراین برای خرید بلیط ارزان دبی و بلیط چارتر استانبول ، تیک بان بهترین گزینه است!

نکته‌ای باید بدانید این است که در واقع هر دوی این شهرها جز بهترین ها برای سفرهای خارج از ایران به شمار می‌روند و شما می‌توانید با خرید بلیط و رزرو هتل به یکی از این دو شهر در فصل مناسب همراه با خانواده و یا دوستان به آن ها سفر کنید و خاطره‌ی خوش و لذت بخشی را در این سفرها تجربه کنید. بنابراین می‌توانید بلیط هواپیما را در www.tikban.com جستجو کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.