کد مطلب: ۴۳۶۲۵۳

سریال عجیب مرگ بر اثر خوردن الکل!

سریال عجیب مرگ بر اثر خوردن الکل!

دو روز آخر هفته در پایتخت و اهواز مرگ‌های عجیبی به پلیس گزارش شد؛ ١٠ نفر بر اثر خوردن الکل جان باختند. افرادی که گویا الکل ضدعفونی را به صورت خوراکی مصرف کرده و جان خود را از دست داده بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو روز آخر هفته در پایتخت و اهواز مرگ‌های عجیبی به پلیس گزارش شد؛ ١٠ نفر بر اثر خوردن الکل جان باختند. افرادی که گویا الکل ضدعفونی را به صورت خوراکی مصرف کرده و جان خود را از دست داده بودند. سه نفر از کشته‌شدگان در پایتخت و هفت نفر دیگر نیز در اهواز گزارش شده است. در حال حاضر بازپرسان جنایی تحقیقات را بر روی این پرونده‌ها آغاز کرده‌اند؛ اما گویا بیشتر این افراد برای دفع ویروس کرونا اقدام به خوردن الکل‌ کرده بودند. این در حالی است که یک نفر دیگر بر اثر ایست قلبی در بیمارستانی در تهران جان خود را از دست داد و خانواده‌اش از کادر درمانی شکایت کرده‌اند. هنوز علت مرگ این جوان مشخص نیست.

ساعت ٩:١٠ دقیقه صبح پنجشنبه پانزدهم اسفند ماه بود که نخستین گزارش مرگ در تهران رخ داد. متوفی مردی پنجاه‌ودو ساله بود که به طرز مشکوکی جان باخته بود. این موضوع به ماموران کلانتری ١١٢ ابوسعید گزارش شد که بلافاصله قاضی ویژه قتل جنایی تهران در جریان موضوع قرار گرفت و رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد. وقتی تحقیقات آغاز شد، ماموران دریافتند که این مرد پنجاه‌ودو ساله ظاهرا به دلیل مصرف الکل دست‌ساز جانش را از دست داده است. با این حال قاضی جنایی دستور داد که جسد او به پزشکی قانونی انتقال یابد تا علت اصلی مرگش مشخص شود. تحقیقات درباره مرگ این مرد آغاز شد. در حالی ‌که تجسس‌ها ادامه داشت، درست دو ساعت بعد، گزارش دومین مرگ نیز به بازپرس دادسرای جنایی اعلام شد. این بار مردی سی‌وشش ساله به طرز عجیبی جانش را از دست داده بود.

مرد جوان الکل متانول و اتانول را با هم مخلوط و مصرف کرده بود و پس از خوردن این محلول غیرخوراکی مسموم شده و جان باخته بود. تحقیقات بیشتر نشان داد که یکی از آن الکل‌ها الکلی بود که این روزها برای ضدعفونی و جلوگیری از ویروس کرونا استفاده می‌شد. مرد جوان پس از مصرف این الکل دست‌ساز ناگهان حالش خراب شد و پس از انتقال به بیمارستانی در جنوب تهران جانش را از دست داد. قاضی دستور بررسی این پرونده را نیز صادر کرد تا اینکه چند ساعت بعد یعنی صبح روز جمعه شانزدهم اسفند ماه، گزارش یک مرگ مشابه دیگر روی میز پلیس و قاضی جنایی قرار گرفت. این‌بار مردی بیست‌وهفت ساله به طرز مشکوکی جان باخته بود. او در شهریار مشروب دست‌ساز مصرف کرده و حالش خراب شده بود که پس از آن برای درمان به بیمارستانی در تهران منتقل شد اما تلاش برای نجاتش فایده‌ای نداشت و او جان خود را از دست داد. جسد این مرد با دستور قاضی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

اما چهارمین مرگ در تهران کمی مشکوک‌تر از بقیه بود. این‌بار مردی ۴۶ ساله به طرز عجیبی جان باخت. گزارش مرگ او ساعت ١٢ و ١٠ دقیقه ظهر پنجشنبه از طریق ماموران کلانتری یوسف‌آباد به قاضی جنایی تهران اعلام شد. گویا این مرد به دلایل نامعلومی حالش بد و به بیمارستان منتقل شده بود، اما ساعتی پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست ‌داد. در گواهی فوت او، علت مرگ ایست قلبی اعلام شده بود، با این‌حال خانواده او این علت را قبول نداشتند و با حضور در کلانتری از کادر درمانی بیمارستان شکایت کردند. با شکایت این خانواده، پرونده برای پیگیری بیشتر به دادسرای جرایم پزشکی فرستاده شد. از طرف دیگر، قاضی دستور داد جسد قربانی برای مشخص‌شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود.

مرگ ٧ نفر در اهواز

این در حالی است که از اهواز نیز اخباری مشابه به گوش می‌رسد؛ اخباری عجیب که نشان می‌دهد ۵۵ نفر بر اثر خوردن الکل ضدعفونی جان باخته یا مسموم شده‌اند. علی بیرانوند، معاون دادستان اهواز درباره جزئیات این ماجرا گفت: «مصرف الکل تقلبی در اهواز باعث مرگ هفت نفر در این شهرستان شد. گویا تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه موثربودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا روزهای گذشته اقدام به خرید الکل غیرخوراکی کردند و سپس به مصرف آن روی آوردند که متاسفانه باعث مرگ هفت نفر شد. همچنین تعداد ۴۸ نفر مسموم شده‌اند که برخی از آنان بینایی خود را از دست داده‌اند و اکنون در بیمارستان‌های اهواز بستری و تحت درمان هستند».

معاون دادستان اهواز از احتمال مرگ تعداد دیگری از افراد مسموم خبر داد و گفت: «با توجه به گستردگی مسمومیت ناشی از مصرف الکل صنعتی در این افراد احتمال مرگ تعداد دیگری از آنان وجود دارد. کارشناسان این دادستانی درحال بررسی موضوع هستند تا در صورتی که کسانی در این زمینه مقصر باشند آنان را دستگیر کنند».ن

ماینده رئیس ‌کل دادگستری خوزستان در ستاد مبارزه با ویروس کرونا در اهواز ادامه داد: «مردم و به‌خصوص جوانان به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم فاقد سندیت علمی است توجه نکنند، زیرا ویروس کرونا دارای ابعاد ناشناخته‌ای است و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است. بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس طبق گفته کارشناسان بهداشت و درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است و غیر از این، تاکنون هیچ راهکاری به صورت علمی ارائه نشده است».

«بر اساس گزارشات رسیده، تعداد فوتی‌های مصرف الکل در اهواز تا این لحظه به 20 نفر افزایش پیدا کرده است».

منبع: شهروند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.