کد مطلب: ۷۹۲۵۷۴

مسکو فردا میزبان امیرعبداللهیان است

مسکو فردا میزبان امیرعبداللهیان است

سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فردا 9 فروردین 1402 به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام سفیر ایران در روسیه، مسکو فردا میزبان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس این گزارش کاظم جلالی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:

«مسکو فردا میزبان دکتر امیرعبداللهیان، وزیر خارجه محترم کشورمان است. پیگیری توافقات انجام شده میان دو رئیس جمهور، گفتگو پیرامون تحولات منطقه ای، روند پیشرفت توافقات به دست آمده در کمیسیون مشترک و آخرین وضعیت کریدور شمال-جنوب از اهم موضوعات رایزنی بین وزرای خارجه ایران و روسیه خواهد بود.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان به زودی به مسکو خواهد رفت.

وی گفت که تهران و مسکو می‌توانند نقش مهمی در ایجاد توازن در بازار جهانی انرژی ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری‌ها میان ایران و روسیه در تمامی زمینه‌ها گسترش یافته است گفت که رویکرد تهران و مسکو در مخالفت با تک قطبی آمریکا در منطقه ‌وجهان پایه و اساس تقویت همکاری سیاسی میان دو کشور است، قطار توسعه روابط میان ایران و روسیه در مسیر خوبی در حال حرکت است و ما خوشبین هستیم که روابط دو کشور روز به روز گسترده تر شود و شکوفایی بیشتری در روابط ببینیم.

ناصر کنعانی گفت که بر اساس منافع مشترک همکاری میان ایران و روسیه در زمینه های اقتصادی، صنعتی، تجاری، انرژی، حمل ونقل، بانکی و مالی گسترش می یابد و تهران و مسکو همکاری فنی خوبی درخصوص نیروگاه هسته ای بوشهر با هم دارند.

منبع: فرارو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.