کد مطلب: ۴۳۰۹۸۶

عرضه اولیه روز چهارشنبه را بخریم یا نخریم؟ / نماد «قرن» چقدر قابل اتکاست؟

عرضه اولیه روز چهارشنبه را بخریم یا نخریم؟ / نماد «قرن» چقدر قابل اتکاست؟

چهارمین عرضه اولیه بهمن ماه، در حالی روز چهارشنبه با نماد «قرن» وارد بورس خواهد شد که حداکثر نقدینگی موردنیاز برای آن 170هزارتومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهارمین عرضه اولیه بهمن ماه، روز چهارشنبه وارد بورس خواهد شد. در اطلاعیه منتشرشده از سوی فرابورس، شرکت پدیده شیمی قرن با نماد «قرن» تعداد 100 میلیون سهم (معادل 10درصد از کل سهام خود) را به عنوان پانصد و سی و چهارمین شرکت پذیرفته شده برای نخستین بار عرضه خواهد کرد.

بر اساس این اطلاعیه حداکثر سهمیه هر کد بورسی 100 سهم و محدوده قیمتی 16000 تا 17000 ریال اعلام شده است. با این حساب حداکثر نقدینگی موردنیاز برای این عرضه با فرض عرضه در سقف قیمت 170هزارتومان خواهد بود. اگر چه با توجه به تعداد متقاضیان عرضه‌ اولیه‌های اخیر به نظر نمی‌رسد به هر فرد بیشتر از 71 سهم برسد و بنابراین برای خرید این سهم به نقدینگی بیشتر از 122هزار تومان نیاز نخواهد بود. پیش از این قرار بود این شرکت سهام خود را با نماد «اکتیو» عرضه کند که با توجه به اطلاعیه جدید فرابورس به نظر می‌رسد نماد اکتیو به قرن تغییر نام داده است.

photo 2020 02 17 11 11 20
عملکرد ماهیانه نماد قرن نشان می‌دهد این شرکت در 10ماه نخست امسال توانسته در مجموع بیش از 777 میلیارد ریال درآمد داشته باشد که این رقم تنها در ماه دی ماه 923میلیارد ریال بوده است که اگرچه نسبت به آذرماه تقریبا ثابت مانده ولی در مقایسه با ماه‌های آبان و آذر رشدی 57درصدی را نشان می‌دهد. با وجود این رشد میزان فروش پدیده شیمی قرن در دی ماه در مقایسه با فروش یکهزار و 244میلیارد ریال شهریور ماه 25درصد کمتر بوده است.

همچنین گزارش عملکرد مالی 9ماهه این شرکت حاکی از آن است پدیده شیمی قرن در 9ماه نخست امسال در مجموع شش هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کرده که از این میزان درآمد توانسته هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال سود محقق کند.

10 01 4
بر این اساس سود هر سهم قرن در ۹ ماه نخست امسال ۱۴۳۹ ریال شناسایی شده که رشدی پنج درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. این در حالی است که مجموع بدهی‌های شرکت پدیده شیمی قرن در ۹ ماه نخست امسال به بیش از پنج هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۶۲ درصدی داشته است.

بررسی گزارش 9ماهه پدیده شیمی قرن نشان می‌دهد این شرکت در ۹ ماه نخست امسال بیش از شش هزار و ۸۸۴میلیارد ریال پودر و مایعات شستشو در داخل کشور به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد بیشتر بوده است. با این حال میزان فروش صادراتی این شرکت نیز در ۹ ماه نخست امسال به ۱۵ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال رسیده که در مقایسه با ۹ ماه نخست ۱۳۹۷ افتی هشت درصدی را تجربه کرده است.

11 7 768x453 1
با وجود این کل میزان فروش ۹ ماه ابتدایی سال جاری این شرکت در مقایسه با کل فروش سال گذشته رشدی ۱۰ درصدی داشته و به شش هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال رسیده است.

پیش از این، سه نماد فروی ، کلر و ومهان در بهمن ماه برای نخستین بار در بورس عرضه شدند و هرکدام از آنها بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر متقاضی خرید داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد

    سلام
    با فروش صد میلیون سهم به ارزش هر یک هزار و هفتصد تومان میشود صدوهفتاد میلیارد تومان در جمع و از طرفی این شرکت پانصد میلیارد تومان بدهی دارد در طول نه ماه گذشته با رشد ۶۲درصدی نسبت به سال گذشته.
    این شرکت یک میلیارد سهم دارد با فرض ارزش هر سهم ۱۷۰۰ تومان ارزش بازار این شرکت میشود ۱۷۰۰ میلیارد تومان و حالا اگر بدهی ۵۰۰ میلیاردتومان فعلی این شرکت را از ارزش بازار ان کم کنیم میشود ۱۲۰۰ میلیارد تومان حقوق صاحبان سهام البته فارغ از سود یا زیان انباشته و اندوخته قانونی و… لذا اگر همین ۱۲۰۰ میلیارد تومان حقوق صاحبان سهام را بر یک میلیارد سهام شرکت تقسیم کنیم ارزش بازاری هر سهم ۱۲۰۰ تومان بیشتر نیست. یا من اشتباه میکنم یا یکی راهنمایی بفرماید. متشکرم

    • ناشناس

      چرت گفتی

    • جواب ناشناس

      بهتر نیست مودبانه تر جوابش و بدیم، مثلا اینجوری
      فضولُ بردن جهنم گفتن چرا هیزمش ترِ

    • ناشناس

      من فکر میکنم اشتباه میکنی حتما یک سری از ارزش هارو در نظر نگرفتی چون بورس حداقل ارزشو میزاره

    • ناشناس

      ناشناس محترم در مورد سهام قرن ممکن است دلایل اقتصادی تان را بفرمائید. متشکرم.

    • ناشناس

      ارزش شرکت رو با دارایی هاش بسنج بعد با قیمت سهامش مقایسه کن

    • ناشناس

      سلام
      مسیر را درست نرفتید
      یک میلیار سهم 17000 ریالی می شود 17 هزار میلیار ریال حقوق صهحبان سهام
      شرکت 5 هزار میلیارد ریال بدهی دارد
      بنابراین انتظار می رود که شرکت 22 هزار میلیارد ریال (جمع دو رقم بالا، بدهی و حقوق صاحبان سهم) دارایی داشته باشد
      موفق باشید

  • ناشناس

    آقای ناشناس محترمممکن است دلایل اقتصادی تان را بفرمایید. با تشکر.