کد مطلب: ۴۲۸۷۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

«ومهان» بخریم یا نخریم ؟ / عرضه اولیه‌ای با سود نقدی ۴۵ تومانی

«ومهان» بخریم یا نخریم ؟ / عرضه اولیه‌ای با سود نقدی 45 تومانی

عرضه اولیه ومهان در حالی روز دوشنبه انجام خواهد شد که این شرکت در 9 ماهه منهتی به 30 آذر امسال به ازای هر سهم سودی 648ریالی را محقق کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سومین عرضه اولیه بهمن ماه نیز روز دوشنبه انجام خواهد شد. قرار است گروه توسعه مالی مهر آیندگان پنج درصد از سهام خود ( 500 میلیون سهم) را با نماد ومهان در بازه قیمتی 5150 تا 5625 ریال عرضه کند. هر کد بورسی می‌تواند 500 سهم سفارش دهد که با این اوصاف حداکثر نقدینگی موردنیاز 281 هزار و 250 تومان خواهد بود. البته با توجه به تعداد متقاضیان در دو عرضه اخیر و با فرض بازگشایی در حداکثر قیمت، پیش‌بینی می‌شود هر نفر تنها قادر به خرید 380 سهم معادل 214 هزارتومان باشد.

بررسی وضعیت گروه توسعه مالی مهر آیندگان نشان می‌دهد، سهامدار اصلی ومهان، شرکت سرمایه‌گذاری اهداف است که تقریبا 100درصد سهام آنرا در اختیار دارد. این شرکت با سرمایه 10هزار میلیارد ریالی در مجمع عمومی سالیانه منتهی به 29اسفند سال گذشته خود 450 ریال به ازای هر سهم سود نقدی محقق ساخته است. همچنین گزارش عملکرد مالی 9ماهه سال جاری ومهان نشان می‌دهد میزان سود انباشته در پایان دوره 12 هزار و 310 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 46 درصدی را نشان می‌دهد اما با توجه به افزایش سرمایه اخیر این شرکت، سود هر سهم ومهان 648ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افتی 50درصدی داشته است.

2 9
گروه توسعه مالی مهر آیندگان در مجموع در 90 شرکت بورسی و غیربورسی سرمایه‌گذاری کرده که مجموع این سرمایه‌گذاری‎ها در پایان دی ماه معادل 26 هزار و 176میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با ماه گذشته رشدی 989میلیارد ریالی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در آذر ماه ومهان تنها 678 میلیارد ریال بر پورتفوی سرمایه‌گذاری خود اضافه کرده بود.

از میان شرکت‌های بورسی، گروه استخراج کانه‌های فلزی، بانک‌ها و موسسات مالی و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی بیشترین سهم را در پورتفوی سرمایه‌گذاری ومهان به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس گزارش عملکرد یکماهه منتهی به 30دی امسال، مالک نزدیک 20 درصد سهام بیمه البرز، 16.6 درصد از سهام بیمه ما و 16.3 درصد سهم سرمایه‌گذاری صنعت و معدن بوده است و در یک ماه اخیر در مجموع بابت خرید سهام شرکتهای بورسی مختلف 178میلیارد تومان هزینه کرده است. در همین مدت این شرکت از فروش سهام بورسی خود در مجموع 43 میلیارد تومان سودآوری داشته است.

3 5

پورتفوی بورسی ومهان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینم ی کلاه برداری دیگه

    • ناشناس

      من نمیفهمم اخه ینی چی؟؟؟ هرچی میشه مردم میان همینو میگن. بد نیست یکم اطلاعات هم داشته باشیم بعد درباره راست و دروغ بودن اخبار نظر بدیم

    • ناشناس

      عرضه اولیه است سهام میخرید وسودآوری خوب.بورسی هاعاشق عرضه اولیه هاهستن.البته بایدبموقع خارج بشید.

    • ناشناس

      من که ۳۶۹ سهم گیرم آمد خریدم

    • احسان اکبری

      عذر خواهی میکنم منظورتان از به موقع خارج شدن چی هستش

  • ناشناس

    حالا بخریم یا نه؟

    • ناشناس

      ما که خریدیم

  • ناشناس

    کلاه بر دار تویی که ننظری میدی تا مردم رو از خرید منصرف کنی تا سهم بیشتری گیرت بیاد
    حتما بخرید مردم حتما حداقل تا هفته اول همیشه مثبت هست و رو به رشد بخررید

  • ناشناس

    برای ماکه درست ومهانراتشریح نکردن ولی آمارکلاه برداری از ملت روز بروز بیشتر میشود هرکه نیازی ندارد وپول باد آوردهداردبخرد ضررنمیکند نهایتش بادآوردهه رابادخواهدبرد

  • ناشناس

    عرصه های اولیه همیشه مفیده درنهایت طبق گفته دوستمون بعد خرید میتونین درهفته های بعد اگه رشدی نداشت بفروشین

  • سید نجفی

    بدترین دشمن بورس تحلیل گرهای بی مسئولیتی هستند که در این چند روز علی رغم اینکه دلایل محکم و مستندی مبنی بر عقب ماندگی بورس از قیمت واقعی خود نسبت به افزایش قیمت دلار وجود دارد هی بر شایعه وجود حباب در بورس دامن زدند و سرمایه اولی ها را از ورود به بازار ترساندند ! البته این خوشبینانه ترین نظر در مورد اینهاست چرا که وجود دسیسه برای برگرداندن پولهای سرگردان به بازار دلالی های سیاه ارز و سکه و انداختن مردم بی خبر به تورهای از قبل پهن شده شایادان نیز از طرف این تحلیل گرها که نه دسیسه پردازها منتفی نیست .
    مردم بهتره مواظب سرمایه های خود باشند و وارد بازارهای دلالی کثیف این اراذل و اوباش اقتصادی نشوند ! بورس همیشه بازار مطمئن و سالمی بوده و هست و خواهد بود ! به شرطی که اولا آموزش ببینید و ثانیا عجول و احساسی نباشید .

  • علی

    ما ک خریدیم شما نخری اسگلا

  • نجفی

    سلام نظرتون راجع به سهم داروی سبحان چیه ؟
    بخریم

  • ناشناس

    تو یک کلمه افتضاح

  • ناشناس

    سهام ومهان افتضاح