کد مطلب: ۲۵۶۵۷۶

سهام آسیایی دوباره رونق گرفت

سهام آسیایی دوباره رونق گرفت

در معاملات روز جمعه (دیروز)، با رونق اقتصاد کره و افت ارزش ین، بازارهای آسیایی از سقوط بازگشت و بازارهای اروپا، با آرام شدن بحران ایتالیا، رشد کردند.

در معاملات روز جمعه (دیروز)، با رونق اقتصاد کره و افت ارزش ین، بازارهای آسیایی از سقوط بازگشت و بازارهای اروپا، با آرام شدن بحران ایتالیا، رشد کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ روز جمعه، در حالی‌ که افت ارزش ین باعث شد سهام ژاپن تقویت شوند و صادرات قدرتمند، بازارهای کره‌جنوبی را پر رونق کرد، سهام آسیایی از افت‌های اوایل امروز خود بازگشتند؛ اگرچه دامه داشتن نگرانی‌های مربوط به سیاست‌های تجاری آمریکا، سود منطقه‌ای را محدود کرد.

سهام اروپا هم از آهنگ قوی‌تر سهام آسیا پیروی کردند؛ فوتسی بریتانیا ۰.۱۵ درصد بالا آمد، داکس آلمان و کاک فرانسه، هر کدام ۰.۵ درصد رشد کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن، ۰.۱ درصد بالا آمد، اما برای این هفته هنوز ۰.۶ درصد ضرر ثبت کرده است. در طول این هفته، با بحران سیاسی ایتالیا، این شاخص به کمترین میزان ۶ هفته‌ای خود رسیده بود.

وحشت از جنگ تجاری جهانی که در هفته‌های قبل تا حدودی فروکش کرده بود، روز پنج‌شنبه با تعرفه‌های آمریکا علیه متحدان خود و اقدامات تلافی‌جویانه آنها، دوباره به اوج رسید.

هرچند با داده‌های امیدبخش از سوی اقتصاد کره‌جنوبی و ژاپن، حال‌وهوای بازارها تا حدودی بهتر شد؛ شاخص کوسپی کره‌جنوبی با انتشار داده‌های قوی صادرات، ۰.۷ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن با استفاده از افت ارزش ین در برابر دلار ۰.۲ درصد بالا آمد.

در این میان، سهام چین که امروز قرار بود در شاخص بازارهای نوظهور ام‌اس‌سی‌آی، لیست شوند، پرنوسان بودند؛ کامپوزیت شانگهای ۰.۵ درصد افت کرد و سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۰.۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازار ارز، دلار ۰.۳ درصد در برابر ین تقویت شد و به نرخ ۱۰۹.۱۵۰ ین رسید.

همچنین یورو با اندکی تغییر در نرخ ۱.۱۶۷۹ دلار معامله شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.