کد مطلب: ۶۶۶۵۹۸

سهم دریا از تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

سهم دریا از تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سهم دریا از تولید ناخالص داخلی حدود ۲ درصد است،‌ این درحالی است که در کشورهای توسعه‌یافته سهم دریا از تولید ناخالص داخلی حدود ۳۰ درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سهم ۲ درصدی دریا از تولید ناخالص داخلی، گفت: ظرفیت دریایی کشور از بلاتکلیفی ساختاری رنج می‌برد.

تسنیم نوشت، حسن بیک‌محمدلو امروز در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران با اعلام این‌که سند تحول دولت در بخش دریایی سندی مترقی و پیشرفته است،‌ اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائل این است که باید به سمت دریا به لحاظ فکری و ساختاری به‌صورت متمرکز حرکت کنیم.

وی با بیان این که ظرفیت دریایی کشور از بلاتکلیفی ساختاری رنج می‌برد، افزود: این وضعیت باعث شده تا با همکاری سازمان اداری و استخدامی شوراهای عالی صنایع دریایی،‌ اقیانوس‌شناسی و شورای عالی توسعه سواحل مکران با همدیگر ادغام شوند.

وی با اشاره به این‌که سهم دریا از تولید ناخالص داخلی حدود ۲ درصد است،‌گفت: این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته سهم دریا از تولید ناخالص داخلی حدود ۳۰ درصد است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که در نمایشگاه مباحث مربوط به تولید جرثقیل‌های ۲۵ تنی و مدیریت آب توازن کشتی‌ها (BWM) با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.