کد مطلب: ۳۹۵۱۸۷

مومنی مطرح کرد:

سهم مبارزه با مواد مخدر در تولید ناخالص ملی

سهم مبارزه با مواد مخدر در تولید ناخالص ملی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از 11 درصد از تولید ناخالص ملی کشور صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود و در این میان کشفیات ما به حدود 9 هزار و 500 تن رسیده است که افزایش 50 برابری کشفیات نسبت به گذشته را بیان می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردار اسکندر مؤمنی در نشست مشترک با اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی، با بیان اینکه بیش از 11 درصد از تولید ناخالص ملی کشور صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود، اظهار کرد: در حوزه کشفیات مواد مخدر، کشفیات ما به حدود 9 هزار و 500 تن رسیده است که این عدد، افزایش 50 برابری کشفیات نسبت به گذشته را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: در جلسه با رئیس جمهور، اصلاح قوانین مربوط به مواد مخدر یکی از مصوبات اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر بود که سران سه قوه و نیز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص اهتمام جدی دارند و ان‌شاءالله امسال مشکلات مربوط به قانون حل خواهد شد.

مؤمنی تصویب طرح «یاری‌گران زندگی» را که تمرکز آن بر اقدامات پیشگیرانه است، از دیگر مصوبات ستاد متبوعش عنوان کرد و گفت: تا پایان سال آینده، موضوع معتادین متجاهر 80 تا 90 درصد ساماندهی می‌شود.

وی اضافه کرد: ما در صدد هستیم که گفتمان پیشگیری از اعتیاد تبدیل به گفتمان مسلط جامعه شود و از ایده‌های جدید هر استان در زمینه پیشگیری و کاهش اعتیاد استقبال می‌کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: استان کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها در خصوص استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین باید اقدامات و تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه امحا، بهداشت و بهزیستی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است؛ از سازمان جهاد کشاورزی خواست جبرای پیشگیری نظارت‌های بیشتری بر گلخانه‌ها داشته باشد تا از کشت برخی مواد مخدر ممانعت شود.

مؤمنی در پایانی با اعتبار درخواستی مدیرکل آموزش و پرورش استان در راستای انجام فعالیت‌های آموزشی و پیشگیرانه موافقت و اعلام کرد: با توجه به درخواست مدیرکل بهزیستی استان 500 میلیون اعتبار در خصوص ماده 16 به بهزیستی اختصاص می‌دهیم و نیز هزینه نگهداری یک‌هزار نفر به مدت یک‌سال در مرکز نگهداری معتادان متجاهر کنگاور را پرداخت خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.