خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۱۷۴۳

سوء‌استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان؛ این بار در اردکان یزد

سوء‌استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان؛ این بار در اردکان یزد

استفاده دو نفر از پرسنل شهرداری اردکان از سهمیه واکسن پاکبان‌ها سبب ایجاد موجی از واکنش‌های گسترده مردمی به این سوءاستفاده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، متاسفانه در برخی نقاط کشور مشاهده می شد که برخی مدیران و مسئولان شهرداری‌ها اقدام به سوءاستفاده از سهمیه واکسن پاکبانان کرده و به جای اعلام لیست پاکبان‌ها نام خود یا همکارانشان را در این لیست قرار می دادند.

چنین مواردی در برخی از شهرهای کشور خبرساز و سبب ناراحتی بسیاری از مردم شده بود؛ یکی از این خبرهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، خبر استفاده برخی از مدیران شهرداری اردکان از واکسن پاکبان‌ها بود.

موضوعی که ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به آن واکنش نشان داد و اظهار داشت: بعد از تصمیم وزارت بهداشت مقرر شد تعدادی از پاکبانان در فاز نخست به همراه کادر درمان و گروه‌های پر خطر واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا ۵۲۳ دوز واکسن به استان یزد اختصاص داده شد گفت: چون ما به عنوان علوم پزشکی ساز و کاری برای شناسایی پاکبان‌ها نداشتیم، مرجعی که وزارت بهداشت در تمام کشور در نظر گرفته بود شهرداری‌ها بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد ادامه داد: ما هم طبق این رویه از شهرداری‌ها لیست اسامی پاکبان‌ها را دریافت کردیم و منبع و مرجع ما شهرداری‌ها بودند.

سلمانی تصریح کرد: ظاهرا دو نفر از دریافت کنندگان واکسن در شهرستان اردکان متاسفانه از پرسنل شهرداری بودند و ربطی به پاکبان‌ها نداشتند.

وی گفت: از آنجا که مبنای کار ما لیست ارسالی شهرداری‌ها بود و پرسنل تزریق واکسن افراد را نمی‌شناسند، کار واکسیناسیون بر اساس کد ملی و کارت ملی ارائه شده صورت می‌گیرد و همکارانمان راه دیگری برای تشخیص پاکبان بودن یا نبودن این افراد نداشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: این دو مورد هم ناشی از اشتباهی بوده که در لیست ارسالی توسط شهرداری اتفاق افتاده است.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی حقی

    استان یزد برای اکثر مردم ایران یادآور مردم پاک و درست کار و اخلاق مدار است و شنیدن اخباری در مورد کلاشی و نادرستی و بی اخلاقی برای شخص من و شاید اکثر خوانندگان خبر سخت باور است . امیدوارم لااقل این امتیاز پاکی و صداقت را بعضی از شهروندان این استان لکه دار نکنند و بگذارند مردم ایران در مورد استان یزد و مردمش همیشه با دیده احترام کامل بنگرند.