کد مطلب: ۱۵۷۹۴۸

سود سهام عدالت بر اساس دهک‌های اقتصادی توزیع می‌شود

سود سهام عدالت بر اساس دهک‌های اقتصادی توزیع می‌شود

مشاور رییس‌ سازمان خصوصی‌سازی از اولویت‌بندی پرداخت سود سهام عدالت بر اساس دهک‌های اقتصادی خبر داد

جعفر سبحانی، مشاور رییس‌ سازمان خصوصی‌سازی در مورد واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولین تا پایان شهریور ماه امسال اظهار داشت: با توجه به‌ این که سازمان خصوصی‌سازی از سی‌ام فروردین ماه از کلیه مشمولین درخواست اعلام شماره شبا کرد، تاکنون ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شماره شبای خود را به سامانه ما وارد کرده‌اند و ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز صورت حساب‌های خود را در سامانه مشاهده کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایلنا، وی با بیان‌ اینکه برای پرداخت سود سهام عدالت اولویت‌بندی خواهیم داشت افزود:‌ برای پرداخت سود سهام عدالت به مشمولینی‌که شماره شبای خود را وارد سامانه کرده‌اند با اولویت‌بندی دهک‌ها سودها را پرداخت خواهیم کرد که برای این منظور در انتظار مصوبه شورا هستیم.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که کل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر را به یکباره نمی‌توان اخذ کرد گفت: بدیهی‌است که مطابق قانون تجارت، شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان اسفند ماه ۹۶ فرصت خواهند داشت تا سود بخش سهام عدالت را وازیر کنند.

وی افزود: کلیه شرکت‌ها به موجب قانون تجارت ۸ ماه فرصت دارند پس‌از برگزاری مجامع خود سود را بین سهامداران‌شان توزیع کنند. اکثر شرکت‌های سرمایه‌پذیر مجامع شان در تیرماه برگزار شده است، تنها سه شرکت باقی‌مانده که آنها نیز مجامع شان را تا مهر ماه برگزار خواهند کرد.

سبحانی‌تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس‌ از میان این سه شرکت سود خوبی‌خواهد داشت که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سود آن خواهد بود.

وی افزود: در حال‌حاضر حدود ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان‌ سود مصوب سایر شرکت‌ها شده که با سود هلدینگ خلیج فارس‌این میزان به حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این سود را در چند مرحله واریز خواهیم کرد گفت: در هر مرحله‌ای که بتوانیم این سودها را جمع آوری خواهیم کرد اما تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سود جمع آوری شده است.

وی گفت: زمانی می‌توانیم به همه سود بدهیم که همه منابع در دست‌مان باشد اما اکنون که بخش بخش این منابع را دریافت می‌کنیم نمی‌توانیم سودها را یکباره پرداخت کنیم و بر اساس اولویت‌بندی دو دهک پایینی جامعه و افرادی که سهام خود را تا سقف ۱ میلیون تومان تکمیل کرده‌اند سود کامل را خواهند برد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.