کد مطلب: ۴۳۸۳۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سود سهام عدالت به کجا رسید؟

سود سهام عدالت به کجا رسید؟

واریز سود سهام عدالت در سالی که سپری شد با حاشیه‌های فراوانی همراه بود و بسیاری از سهام‌داران نسبت به این موضوع اعتراض داشتند؛ آزادسازی این سهام نیز به سال ۹۹ موکول شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از مسکن ملی و یارانه معیشتی، سود سهام عدالت امسال با اعتراضات و حاشیه‌های زیادی همراه بود.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری خود میانه بهمن ماه برگزار شد، زمان واریز سود سهام عدالت را از روز شنبه سوم اسفند ماه و میزان آن را بیش از ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

حسن علایی معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی کشور به ازای هر سهم یک میلیون تومان بالای ۲۰۰ هزار تومان است. در نهایت رقم سود سهام عدالت برای هر برگه یک میلیون تومانی سهام عدالت ۲۰۵ هزار تومان اعلام شد.

واریزی‌ها از روز سوم اسفند ماه آغاز و تا روز نهم ادامه داشت، همچنین طبق گفته پیشین صالح، اولین واریزی‌ها برای اقشار ضعیف شامل افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد انجام شد.

اما این واریزی‌ها با واکنش تند دارندگان سهام عدالت مواجه شد، زیرا مبلغ واریز شده برای برخی از افراد بسیار کمتر از این مقدار بود و اغلب افرادی که برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت داشتند حدود ۱۰۷ هزار تومان سود دریافت کرده بودند.

پس گذشت چند روز از واریزی به تجارت‌نیوز گفت: سود ۲۰۵ هزار تومانی به ازای یک میلیون تومان سهام عدالت، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت کامل واریز می‌شود چون این افراد ۵۰ درصد تخفیف و ۵۰ درصد سهام عدالت دارند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، ارزش واقعی این برگه‌های یک میلیون تومانی حدود ۵۳۰ هزار تومان است و سود این مقدار (نه یک میلیون تومان) محاسبه می‌شود. بنابراین سود این برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت معادل ۱۰۹ هزار تومان است که واریز آن از روز گذشته آغاز شده است.

بخش دیگری از این اعتراضات به عدم دریافت این مبلغ بود که حتی پس از اتمام زمان واریزی‌ها ادامه داشت، یعنی برخی از سهام‌داران هیچ گونه وجهی در قالب سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند.

در این خصوص بسیاری از مخاطبان برای تجارت‌نیوز نوشتند علی‌رغم اینکه برگه سهام عدالت را دارند و در سال‌های گذشته نیز سود آن را دریافت کرده‌اند اما امسال هیچ گونه واریزی در قالب سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز نشده است.

در این خصوص حسن علائی، عضو هیات عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی گفت که برخی از بانک‌ها به سازمان نامه داده‌اند که سود سهام تعدادی از مشمولین سهام عدالت برگشت خورده است که علت این برگشت خوردن نیز به مسدود یا راکد بودن و گیرهای بانکی مربوط می‌شود؛ البته تعداد این افراد خیلی زیاد نیست.

همچنین ممکن است یکی از علل عدم واریز سود سهام عدالت، ثبت نشدن شماره شبا این افراد باشد که پیش‌تر رئیس سازمان خصوصی‌سازی تعداد آن را بیش از چهار میلیون نفر اعلام کرد.

در خصوص وضعیت سهام عدالت در سال ۹۹ نیز طبق گفته رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، سهام عدالت حداکثر تا آبان سال ۹۹ آزادسازی می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

همچنین در بودجه به وزارت اقتصاد اجازه داده شده که واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابـل معامله در بورس یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش با شرایطی انجام دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • منصور

    با سلام و عرض ادب.من خانواده۴نفره هستم و یک برگه یک میلیون تومانی و یک برگ۵۰۰هزار تومانی داریم نفری ۱۵۰۰۰۰۰هزارتومان.ولی رفتم تو سایت ارزش سهام خودم ۴۲۶۰۰۰تومان نوشته. لطفاتوضیح دهید الباقی مبلغ را آب برده یاد دلمان را خوش کردند.

  • مرتضی

    با سلام .
    توی سامانه زده سود به حسابم واریز شده، ولی انجام نشده و واریزی صورت نگرفته است . لطفاً رسیدگی فرمایید.
    با تشکر

  • ناشناس

    سلام در لیست سود سهام نوشت واریز در لیست اما تا حالا واریز نشده

  • ناشناس

    سلام ببخشید سودسهام من هم واریز نشده میشه دراین بابت توضیع بدیدلطفا

  • ناشناس

    چراسودسهام من واریز نشده لطفا توضیح دهید

  • ناشناس

    واریز سوسهام دوباره کی انجام میشه منکه سهامم رو نمیفروشم ترجیح میدم به دولت اعتماد کنم درضمن خدا میدنه تو آینده این سهام شاید بیشتر به درم بخوره ولی من تا الانم به دولت اعتماد کردم ضرر هم نکردم باتشکر مریم

  • ناشناس

    آیا پرداخت سهام عدالت تمدید نمی شود؟چون ما امروز از پرداخت آن مطلع شدیم

  • مقدم

    برای من که سر پرست خانوارم سه دوره واریز نشد اما داخل تیک پرداخت زدن .ب ریس تعاونی عدالت مراجعه کردم گفتن واریز میشه هنوز خبری نیست .لطفا لحاظ کنین .حدود ۹۰۰ تومن جمع کل ۱۰۰ تومن پرداخت شد ?

  • ناشناس

    سلام من اصلا سود سهام دریافت نکردم چون شبام ثبت نشده بود حالا که ثبت کردم آیا همه ی سودهام واریز میشه یا نه؟؟

  • ناشناس

    یاحق ضمن خسته نباشی به علت مشکلات سود سهام عدالت. شرکت های که فروخته ام کی بحساب شبا مسکن واریز می نمایید ممنون یاحق نگهدارتان