کد مطلب: ۴۳۴۷۷۹

گفتگوی تجارت‌نیوز با معاون سازمان خصوصی‌سازی:

جزئیاتی از واریز سود سهام عدالت امسال / کسانی که سود سهام عدالت نگرفته‌اند، چه کنند؟

جزئیاتی از واریز سود سهام عدالت امسال / کسانی که سود سهام عدالت نگرفته‌اند، چه کنند؟

به گفته یکی از معاونان سازمان خصوصی‌سازی، سود سهام عدالت برخی از مشمولان برگشت خورده و واریز نشده، همچنین سازمان سود سهام عدالت همه دارندگان آن را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است.

با پایان یافتن واریز سود سهام عدالت به نظر می‌رسد برخی از مشمولان هیچ وجهی بابت سود برگه‌های سهام خود دریافت نکرده‌اند.

در این خصوص بسیاری از مخاطبان به تجارت‌نیوز گفته‌اند علی‌رغم اینکه برگه سهام عدالت را دارند دارند و در سال‌های گذشته نیز سود آن را دریافت کرده‌اند اما امسال هیچ گونه واریزی در قالب سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز نشده است.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت برخی از مشمولان چیست؟

در این خصوص حسن علائی، عضو هیات عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با تجارت‌نیوز به این سوال پاسخ داد.

وی در این خصوص گفت: بانک‌های مختلف برای ما نامه می‌فرستند که سود سهام تعدادی از مشمولین سهام عدالت برگشت خورده است که علت این برگشت خوردن نیز به مسدود یا راکد بودن و گیرهای بانکی مربوط می‌شود؛ البته تعداد این افراد خیلی زیاد نیست.

وی به این افراد توصیه کرد: مشمولانی که سود خود را دریافت نکرده‌اند باید وارد سامانه سهام عدالت شوند و یا با سازمان تماس بگیرند تا با بررسی حساب آن‌ها مشکلشان رفع شود.

علایی همچنین موضوع عدم ثبت شماره شبا گفت: هنوز بیش از چهار میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت شماره شبا حساب خود را وارد سامانه نکرده‌اند و سود سهام عدالت برای این افراد واریز نشده است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این که لیست همه دریافت‌کنندگان سهام عدالت به بانک‌ها داده شده تا واریزی را انجام دهند، افزود: اغلب بانک‌ها سود سهام عدالت مشتریان خود را واریز کرده‌اند، مثلا در خصوص بانک ملی چون تعداد مشمولانی که در این بانک حساب دارند بیش از ده میلیون نفر است، شاید تقسیم‌بندی کرده‌اند و به مرور واریز می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: مشکل این که برخی از دارندگان سهام عدالت سود خود را دریافت نکرده‌اند در سازمان خصوصی‌سازی نیست، ممکن است مشکل در سیستم بانکی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسینفتحی

    لعنت برکارمندان بانک ملی که اینقدر بیخیالن من الان. دوماه که شماره شبا دادم ولی تاالان واریزنکردن اخه چرا اینطوریه کسی نباید بهشون بگه این اقادوماه شماره شباثبت کرده توسیستم چرابراش واریزنمیکنید

  • امیر سعید

    سلام من از اول سود نگرفتم الان تازه شماره شبا وارد کردم الان چند روز زده شماره شبا شما تاید شد کی سود این چند سال واریز میکنید لطفا پیگیری کنید چه گناهی کردیم چند سال نگرفتیم گفته بودید هر کسی شماره شبا وارد کنه تاید بشه پول این چند سال میریزید براشون پس چرا نمیریزید

    • ناشناس

      من شماره شبا دادم تا حالا سودی نگرفتم گفته بودید سودها محفوضه چی شد

  • ناشناس

    برای من هم سهام عدالت واریز نشده

  • مریم

    سهام عدالت من تاریخ سوم اسفند نوشته واریز شده ولیکن پولی به شماره شبام که بانک ملیه ریخته نشده لطفا علت رو توضیح دهید

  • علی قلیزاده

    سلام من ازتاریخ ۸/۱۲/۹۸ شماره شباموثبت کردم الان ۳ماه بیشترشده رفتم بانک میگه تالان سودنیومداین چندسال دیگه نمیاد تاسودسال بعد واریزکنندولی میرم توسایت نوشته سال ۹۶و۹۷و۹۸سودرفته به حساب بانک نمیدونم چیکارکنم

  • جلالدین

    دوستای گلم اونایی که تابه حال سودسهام خودشونو دریافت نکرده اند باواریزی سودامسال مبلغ بصورت یه جا واریز میشه منم سه ساله نگرفتم ینی شماره شباندادم الان که ثبت نام کردم این سوالو ازخودشون به واسطه کسی مستقیم پرسیدم گفتن تیکه دیگه یعنی ریخته میشه غصه نخورین پسته بخورین.

  • ناشناس

    سلام تجارت نیوز چهار نفر هستیم ۱۳۸۸ واریزشد سود برای ما چهار نفر سهام یکی میلونی زیر تحت پوشش کمیته هستیم چند بار بانک کشاورزی سراغ گرفتیم گفت شماره کد شبا دورسته هیچی مشکلی نداره بانک صادرات مشکل نداره کد شبا با شماره حساب هم دورسته پیگیری کن ما فقط یک بار سود ولریز شده مشکل داریم کارگار شوهرم سه بچه داروم به قران نون شب محتاجیم پیگیری کن

  • کیوان خرمی

    ایا من تا حالا سود سهامم که قرار بود هر۴مرحلش یجا واریز بشه اما نشده و من تا حالا ۲۱۸۰۰۰۰ت واسم واریز شده .هنوز در صف ارسال به بانک هستم نوشته.بعد هم من۳۰درصد سهامم رو فروختم نرسیده به ۳ملیون تومان با اینکه تحت پوشش کمیته هستیم .بعد هم با دو مرحله واسم اومد همش شد ۲۷۰۰۰۰۰۰بعد ارزش سودمم۴۱۲۰۰۰۰تومان است

  • ناشناس

    یاحق ضمن خسته نباشی سود سهام شرکت‌های سهام عدالت که فروخته ام به علت مشکلات سود شرکتها واریز نمایید ممنون یاحق

  • ناشناس

    یاحق سالم باشید