کد مطلب: ۲۷۲۴۱۶

سومین کشتیرانی بزرگ جهان با ایران کار نمی‌کند

سومین کشتیرانی بزرگ جهان با ایران کار نمی‌کند

شرکت فرانسوی سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام (MA CGM) اعلام کرد در پی وضع تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه ایران همکاری خود را با این کشور قطع می‌کند.

شرکت فرانسوی سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام (MA CGM) اعلام کرد در پی وضع تحریم‎های جدید دولت ترامپ علیه ایران همکاری خود را با این کشور قطع می‌کند.

به گزارش تجارت‎نیوز ، رودولف سعاده، مدیرعامل این شرکت روز شنبه ودر یک نشست اقتصادی در جنوب فرانسه اعلام کرد‌: ما با توجه به عملکرد دولت ترامپ تصمیم گرفته‌ایم به ارائه خدمات به ایران پایان بدهیم.

وی افزود: رقبای چینی ما کمی در این باره تردید دارند، شاید رابطه آنها با ترامپ به گونه‌ دیگری باشد، اما ما مطابق قواعد رفتار می‌کنیم.

مدیر عامل این شرکت تصریح کرد که همکاری این شرکت کشتیرانی را با شریک ایرانی‌اش یعنی شرکت «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» به حال تعلیق درآمده و این شرکت نمی‌خواهد به تمامی از قواعد سرپیچی کند چراکه از منظر تجاری حضور وسیعی در ایالات متحده دارد.

پیش از این نیز شماری از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی جهان همکاری خود را با شریک ایرانی خود قطع کرده‌اند.

مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین هنوز در حوزه کشتیرانی تاثیر آشکاری نداشته است اما همزمان متذکر شده‌اند که به دقت پیگیر واکنش چین و کشورهای شرق آسیا در این زمینه هستند.

پیش از این نیز دیگر شرکت‌های کشتیرانی بزرگی نظیر «مرسک لاین» از دانمارک و «ام‌سی‌اس» از سوییس اعلام کرده بودند که با ایران همکاری نخواهند کرد.

منبع: برترین‎ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.