خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۲۸۲۸

قیمت سکه ارزان‌تر شد / سکه احتمالا چه تغییری می‌کند؟

قیمت سکه ارزان‌تر شد / سکه احتمالا چه تغییری می‌کند؟

آخرین قیمت سکه در بازار پیش از روز پنجشبه چقدر بوده است؟ این روند ناشی از چه اتفاقاتی است؟ آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت سکه در بازار پیش از روز پنجشبه چقدر بوده است؟ این روند ناشی از چه اتفاقاتی است؟ آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

در روزی که دلار از سطح مهمی پایین رفت، سکه تمام بهار آزادی نیز بیکار ننشست و از کانال ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی پایین رفت. حدود ساعت ۴ بعدازظهر دیروز سکه امامی در معاملات عمده بازار با قیمت ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رفت که ۱۴۰ هزار تومان کمتر از روز سه‌شنبه بود.

دنیای اقتصاد با انتشار این قیمت از آخرین وضعیت بازار سکه، درباره علت ارزانی سکه نیز در گزارشی دیگر نوشته است: بازار سکه هم روز چهارشنبه به تبعیت از افت شدید دلار و البته با نگاه به روند نزولی قیمت جهانی طلا بیشترین کاهش را طی یک هفته اخیر تجربه کرد. هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ چهارشنبه به قیمت ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و کاهشی ۱۴۰ هزار تومانی را نسبت به روز سه‌شنبه ثبت کرد.

اگرچه جدی‌ترین افت دلار در یک ماه اخیر تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تنزل ۹/ ۱ درصدی بهای سکه داشت اما نمی‌توان عقبگرد اونس جهانی طلا به نزدیکی مرز ۱۷۰۰ دلار را هم در کاهش قیمت داخلی این فلز گرانبها نادیده گرفت. خوش‌بینی به لغو محدودیت‌های برخاسته از کرونا نه تنها طلای جهانی و متعاقبا سکه را تحت فشار خواهد گذاشت، بلکه از ناحیه دلار داخلی هم تاثیری منفی بر سکه خواهد داشت. چرخش منفی بورس اما به نفع دلار و سکه است.

عقبگرد طلا به نزدیک مرز روانی

اونس طلا با وجود تشدید اختلافات بین چین و آمریکا کاهشی ماند و ساعت ۱۶ روز چهارشنبه به ۱۷۰۵ دلار تنزل کرد. حتی پیش‌بینی‌های بانک‌مرکزی اروپا مبنی بر تضعیف ۸ تا ۱۲ درصدی اقتصاد حوزه یورو و تصویب بسته ۱/ ۱ تریلیون یورویی هم نتوانست طلا را حمایت کند.

خوش‌بینی به کشف داروی موثر کرونا و لغو گسترده محدودیت‌های قرنطینه از عوامل اصلی افت طلا طی روز گذشته ارزیابی می‌شود. البته دیروز طلا منتظر آمار تغییرات GDP و اشتغال آمریکا هم بود. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آمریکا همچون ماه آوریل ۸/ ۴ درصد کوچک‌تر و ۱/ ۲ میلیون نفر به جمع بیکاران این کشور اضافه شود. البته تداوم روند نزولی شغل‌های از دست رفته برای هشتمین هفته متوالی می‌تواند طلا را تحت فشار بگذارد. اظهارات رئیس فدرال رزرو و بسته تحریمی آمریکا علیه مقامات چین در پایان هفته مورد توجه طلاست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.