کد مطلب: ۳۹۸۰۴۰

سکه گران شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۶/۱۲

سکه گران شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/6/12

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، روند افزایشی در پیش گرفت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و 111 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۲۳ دلار و ۲۶ سنت رسید اما هنوز با رکورد بالای ۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت که هفته گذشته بر جای گذاشته بود، فاصله چندانی ندارد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۵۳۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت «فیلیپ فیوچرز»، قوی‌تر شدن دلار قیمت طلا را با کاهش روبرو کرده است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار نظرسنجی بخش تولید آمریکا از سوی موسسه مدیریت عرضه (ISM) هستند تا نشانه بیشتری از وضعیت اقتصاد این کشور به دست آوردند. اگر این گزارش بهتر از حد مطلوب باشد، قیمت طلا در اواسط معاملات ضعیف‌تر خواهد شد.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۴ درصد رشد کرد و به بالاترین حد در بیش از دو سال اخیر رسید. رشد ارزش دلار، طلا که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

در این بین، بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر تداوم مسائل مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین از صعود بازماندند.

چین از آمریکا بر سر تعرفه‌های واردات به سازمان جهانی تجارت شکایت برده است. دور جدید تعرفه‌های آمریکا علیه واردات کالاهای چینی از یکشنبه هفته جاری به اجرا درآمد با این حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که برنامه ملاقات مقامات دو کشور به قوت خود باقی مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، موضوع دیگری که مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد، بریگزیت است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده ممکن است برای جلوگیری از تلاش نمایندگان پارلمان برای ممانعت از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا خواستار برگزاری انتخابات شود.

طلا در ماه اوت به دلیل تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، نگرانی‌ها از رکود اقتصادی، بازده منفی اوراق قرضه و امیدواری به تسهیل سیاست پولی بانکهای مرکزی بیش از ۱۰۰ دلار یا حدود هفت درصد افزایش قیمت داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۹۲۶ دلار و ۴۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۵۳۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 12 شهریور ساعت 19 با 152 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 11,400 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 11 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 12 شهریور ساعت 19 با 150 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 12,600 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 12 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 500 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 54 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 111 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 413 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و 99 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 301 هزار تومان و 909 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام..چرا قیمت سکه تو سایت یه مبلغی هست ولی وقتی طلافروشی میری حداقل دویست هزارتومان گرانتر میفروشن!و می گویند قیمت ما براساس سایت طلافروشان هست!!