کد مطلب: ۵۳۷۶۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال‌های مهم بورس امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / اخبار احتمالا اثر گذار بر بازار سرمایه

سیگنال‌های مهم بورس امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / اخبار احتمالا اثر گذار بر بازار سرمایه

در جریان معاملات هفته گذشته بازار تحت تاثیر کاهش نرخ دلار روند مثبت و متعادلی را طی نکرد باید دید این هفته چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز هفته گذشته کاهش نرخ دلار تا اواخر هفته سیگنال منفی را به بازار مخابره کرد اما در آخرین روز معاملات بازار تحث تاثیر نتیجه جلسه سران قوا و تصویب بسته ۷+۳ سازمان بورس روند بازار مثبت شد باید دید در این هفته چه سیگنال‌هایی بر روند بازار موثر هستند.

- کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند این هفته اگر نتیجه جلسه سران قوا عملی شود و نقدینگی مورد نظر به بازار تزریق شود وضعیت بازار تا حدی مثبت خواهد شد. اما در غیر این صورت بازار همچنان نوسانی می‌‎‎ماند.

- در طول هفته گذشته، بازار ارز تحت تاثیر اخبار مذاکرات و تزریق ارز با ریزشی شدید مواجه شد و در نهایت هر دلار بیش از دو هزار و ۵۸۰ تومان از ارزش خود را از دست داده و پا به کانال ۲۰ هزار تومانی گذاشت. پایان روز پنج‌شنبه هفته گذشته قیمت دلار در صرافی ملی به ۲۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

- کارشناسان بازار رمزارزها هم معتقدند بازار روندی رنج دارد و دامیننس بیت‌کوین کاهش یافته و این نشان می‌دهد که این ارز از برگشت به سقف قبلی خود ناتوان است اما برخی از ارزها سقف‌های خوبی ثبت کردند. در روز گذشته ۵ ارز اول از لحاظ مارکت‌کپ روندی نزولی داشتند و به غیر از بیت‌کوین اتریوم، دوج‌کوین و بایننس‌کوین سقف‌های جدید ثبت کرده و در حال اصلاح هستند.

- همچنین اخبار مذاکرات در حال جدی‌تر شدن است و به نظر می‌رسد قرار است در تحریم‌های نفتی و بانکی ایران اتفاق جدیدی رخ دهد. در این شرایط بازار ارز در روزهای اخیر دچار یک جو هیجانی شده است. و احتمال می‌رود باز هم شاهد کاهش قیمت دلار باشیم.

- عباس عراقچی از اعلام آمادگی آمریکایی‌ها برای لغو بخش بزرگی از تحریم‌ها خبر داد و گفت: اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود این است که آنها برای بازگشت به برجام جدیت دارند. تا الان اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌های خودشان را بردارند.

- اخبار مربوط به واکسیناسیون عمومی در کشور نشان می‌دهد، در فاز دوم واکسیناسیون کرونا حدود ۱۲ میلیون نفر واکسن را تزریق خواهند کرد. واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال از اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۰ را شامل می‌شود. همچنین در خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۶۵ تا ۷۹ سال واکسینه خواهند شد که اولویت در ابتدا با سنین بالاتر است. تا پایان تیر ماه افراد ۱۶ تا ۶۴ سال که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند واکسیناسیون خواهند شد. در تیر و مرداد ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۶۰ تا ۶۴ سال واکسن را دریافت می‌کنند.

- شاخص اسپات کامودیتی بلومبرگ که قیمت ۲۳ ماده خام را دنبال می‌کند به بالاترین حد از سال ۲۰۱۱ رسید. بر این اساس اکالاهایی نظیر شکر و مس رکوردهای تازه‌ای را از خود به ثبت رساندند.

- سازمان جهانی بهداشت برای استفاده اضطراری به واکسن «سینوفارم چین» مجوز داد.

- روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد تغییر دامنه نوسان در دستور کار هیئت مدیره نیست.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رض

    همه چیز منوط به بیت کوین است.

  • ناشناس

    بنظر شما دولت تابع دستورات سران است؟!!

  • ناشناس

    خدا کنه مثبت شه بدبخت شدم

  • علی کرمیان

    اگربورس همینطوری پیش برود دوسه ماه دیگرارزش اسمی اغلب سهم ها به صفرمی رسدوسرمایه ماهم صفرمی شود خداکندبعدازآن به زیرصفرنرود چونکه آنوقت بدهکارمی شویم وبرای جبران ضررشرکتها اموالمان مصادره می شود الآن روزهای خوشمان است تنهاراه نجات فراراست یاازبورس یاازکشور