کد مطلب: ۵۹۱۶۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی شاخص بورس چقدر بود؟ / ریزش ۳ درصدی شاخص هم‌وزن

بازدهی شاخص بورس  چقدر بود؟ / ریزش ۳ درصدی شاخص هم‌وزن

طی هفته گذشته شاخص بورس حدودا یک درصد افت را ثبت کرد. در کنار روند نوسانی هفته گذشته، شاخص در آخرین روز شرایط بهتری داشت. اما روند شاخصکل بورس در هفته دوم آبان چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته در آخرین روز معاملاتی، شاخص بورس ۹ هزار واحد رشد را ثبت کرد و در محدوده یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد قرار گرفت. طی هفته گذشته شاخص بورس حدودا یک درصد افت را ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن هم در آخرین روز معاملاتی در کانال ۳۷۶ هزار واحد قرار گرفت. طی هفته گذشته شاخص هم‌وزن حدودا سه درصد افت را ثبت کرد.

همچنین احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز مهم‌ترین عامل ریزش بازار سهام را در روزهای گذشته مشخص نبودن برنامه‌های دولت در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی بیان کرد.

اشتیاقی گفت: P/E بیشتر شرکت‌ها در محدوده ۵ و ۶ قرار دارد و ارزندگی سهام شرکت‌ها در قیمت‌های فعلی تثبیت شده است اما چون فروشنده در بازار زیاد است و استراتژی بیشتر افراد نوسان‌گیری و سهامداری در کوتاه مدت است، معاملاتی در قیمت‌های تعادلی شکل نمی‌گیرد و در نتیجه روند بازار منفی می‌شود.

کارشناسانی مثل احسان بیگی، هم درباره آینده بورس معتقدند باتوجه به وضعیت فعلی بازار سهام و افزایش نرخ دلار، سهم‌های دلاری رشد بیشتری داشته باشند. در مجموع صنایع فلزات اساسی، پالایشی، پتروشیمی و معدنی روند خوبی دارند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارشناس محترم آقای اشتیاقی درست می گویند، در حال حاضر سهام داری کوتاه مدت(فست فودی) و نوسانگیری مشکل اصلی بورس است.
    برادران سهام دار، رئیس محترم بانک مرکزی گفته اند که درصد سود فروش اوراق دولتی افزایش نمی یابد و اولین قدم را در حمایت از بورس برداشتند، نمایندگان مجلس هم که چند ماه پیش لایحه حمایتی از بورس را به تصویب رسانده اند و اکثریت جامعه سهام داری از این دو اقدام دولت و مجلس در جهت بهبود اوضاع بورس راضی هستند حال ممکن است عده ای متضرر هم که در اوج شاخص ورود کردند از روی ناراحتی بعضا کامنت هایی بگذارند که مسئولین بزرگوار نادیده بگیرند.
    برادران سهام دار، تنها می ماند همت خودمان که اولا) با هر خبری دست به اقدامات هیجانی نزده و وارد صف فروش نشویم ( چون منشاء ضرر در بورس اقدامات هیجانی است) در ثانی) نوسانگیری را کنار گذاشته و سهام داری واقعی کنیم (سهام داری با دید حداقل شش ماهه) تا بورس از مسیر نوسانی خارج شده و
    ان شاء ا… بر اساس *عملکرد شرکت ها* در پایان سال به رشد معقول و منطقه ای برسد.
    پس شعار جامعه سهام داری از شنبه باید؛
    “نه به صفوف فروش _ نه به نوسانگیری” باشد و در غیر این صورت باید گفت؛
    *از ماست که بر ماست* و *خود کرده را تدبیر نیست*
    یعنی هر چه مسئولین محترم لایحه و تبصره و … در حمایت از بورس به تصویب برسانند کارساز نخواهد بود.