کد مطلب: ۵۵۵۲۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز بورس ۳۱ خرداد چگونه بود؟ / تاثیر مثبت «شستا» بر شاخص کل

آغاز بورس ۳۱ خرداد چگونه بود؟ / تاثیر مثبت «شستا» بر شاخص کل

امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ بازار با فشار فروش همراه شده و عمده نمادهای شاخص‌ساز منفی هستند. شاخص کل بورس با دو هزار واحد منفی و ۰٫۲۴ درصد افت در محدوه یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ بازار با فشار فروش همراه شده و عمده نمادهای شاخص‌ساز منفی هستند. شاخص کل بورس با دو هزار واحد منفی و ۰٫۲۴ درصد افت در محدوه یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۴۳ واحد منفی و ۰٫۴ درصد افت در کانال ۳۶۹ هزار واحد قرار گرفت.

1 25

حجم معاملات در نیم ساعت ابتدایی به ۸۰۲ میلیون برگه سهم رسید و ارزش معاملات هم ۵۰۳ میلیارد تومان بود. همچنین امروز نمادهای معاملاتی«وبملت» و «وتجارت» بازگشایی شدند.

نمادهای موثر بر شاخص کل بورس امروز «فملی»، «فولاد» و «شپنا» با تاثیر منفی هستند و «شستا» امروز با تاثیر مثبت در شاخص کل حضور دارد. بیشترین تراکنش هم برای «ولکار»، «شستا» و «خودرو» ثبت شده است.

بیشترین حجم معاملات هم تا این لحظه برای «خودرو»، «خساپا» و «شستا» ثبت شد و تاثیرگذارترین گروه‌های صنعتی هم چندرشته‌ای صنعتی، خودرو و فرآورده‌های نفتی هستند.

روز چهارشنبه دوم تیر ۱۴۰۰، عرضه اولیه محصولات کاغذی لطیف با نماد «ولطیف» در بازار فرابورس انجام می‌شود.

آخرین اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نادر رحیمی

    بعد از چند ماه شکر خدا طعم سود را چشیدم ، ان شاءالله بهتر هم میشه

    • زهرا

      خواب دیدی خیر باشه!عزیزم میشه بگید کدوم سود؟بغیر ازدوسه تا سهم همش منفی هس وفعلا سود نکردیم در 80درصد ضرر هستیم اول فک کن بعد مطلب بزار

  • ناشناس

    آغاز بورس خوب نبود ولی به تدریج بهتر شد و باید منتظر باشیم و ببینیم که پایان آن چطور خواهد بود.
    نباید ملاک رشد بورس را ورود نقدینگی قرار دهیم زیرا در این صورت هر گاه نقدینگی ورود کند بورس رشد می کند و هر گاه نقدینگی خارج شود بورس ریزش می کند و چنین بورسی راه را برای دلالان بازار باز می کند و شاخص یا الاکلنگی باقی می ماند یا به مرور زمان وارد کانال های ریزشی بعدی می شود.
    باید ملاک ارزش گذاری سهام را عملکرد شرکت ها و صنایع سهامی ( میزان سوددهی شرکت ها، بدهی ها و ….) قرار دهیم.
    برای رونق تولید شرکت های داخلی باید قدرت خرید مردم افزایش یابد تا فروش شرکت ها بالا برود و سوددهی آنها افزایش یابد که راه حل آن هم کنترل نرخ ارز و مهار تورم است.
    در مورد نمادهای صادرات محور هم باید راه های صادرات و واردات را با بازاریابی منطقه ای و فرا منطقه ای گسترش دهیم تا معاملات تجاری و مالی شرکت ها افزایش می یابد و با سوددهی بیشتر، ارزش سهامشان رشد کند.

  • ناشناس

    خدا ازت نگذرد حقوقی سیلام بیچارمان کردید