کد مطلب: ۵۰۳۴۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرایط دریافت وام سهام عدالت اعلام شد / « بگویید وام نمی‌دهیم چرا اذیت می‌کنید؟»

شرایط دریافت وام سهام عدالت اعلام شد / « بگویید وام نمی‌دهیم چرا اذیت می‌کنید؟»

ظاهرا گلایه مردم از شرایط دریافت وام سهام عدالت پیش از آغاز پرداخت این تسهیلات آغاز شده است. به باور عموم، پرداخت تسهیلات با سود 22 درصدی و ضامن را نمی‌توان کمک یا حمایت نامید. بلکه این شرایطی است برای پرداخت نکردن وام!

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار بود از ابتدای دی ماه امسال پنج بانک با اتکا به سهام عدالت مردم به آنها وام بدهند، این وعده اجرایی نشد ولی طرح جدید دیگری برای دادن وام به مردم مطرح شده است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده که بانک مرکزی بخشنامه‌های مربوط به کارت اعتباری را از سال ۱۳۹۵ به بانک‌ها ارسال کرده و اکنون بانک‌ها نیز زیرساخت‌ها و مقررات لازم برای ارائه کارت اعتباری را به متقاضیان در شبکه بانکی کشور فراهم کرده‌اند.

به گفته او متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌ها و پس از اعتبارسنجی، کارت‌های اعتباری در سه دسته ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

حالا اعلام شرایط دریافت این تسهیلات از سوی چند بانک، مردمی که ماه‌هاست دل به این وعده خوش‌ کرده بودند را حسابی از دریافت وام ناامید کرده است.

با این که قرار بود سهام عدالت وثیقه تسهیلات باشد اما حالا طبق آنچه اعلام شده به تضمینی بیش از این نیاز است و سود پرداختی هم حدود ۲۲ درصد است.

ظاهرا گلایه مردم از این شرایط دریافت وام، پیش از آغاز پرداخت تسیهلات مذکور آغاز شده است. به باور عموم مخاطبان تجارت‌نیوز تسهیلات با چنین سودی را دیگر نمی‌توان کمک و حمایت نامید.

در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان در باره شرایط این تسیهلات را می‌خوانید:

حمایت با تسهیلات 22 درصدی؟!

« 22 درصد! میدونید باید هفتاد میلیون برگردونید به بانک؟! من خودم سی تومن وام گرفتم ۱۸درصد، سه سال دیگه باید سی و نه میلیون بپردازم. یعنی سود سی درصدی نه هیجده»

« وامی که دولت بده و تو این شرایط تورمی بخواد ۱۸ الی ۲۲ درصد بهره بگیره اسمش کمک نیست. برداشت از جیب مردمیه که تو سختی هستن»

« من توی کل زندگیم فقط یک بار وام گرفتم؛ وام ازواج ۵۰۰ هزارتومانی سال ۸۳بود. چون هیچکس ضامن ما فقرا نمی‌شود و اگر می‌خواهیم وام بگیریم باید ۵۰درصدش رو به ضامن بدیم و حتی دولت و بانک به ما کمک نمی کنند و بعد می‌گویند دولت طرف نیازمندان است. ما اگر می‌توانستیم ضامن پیدا کنیم نیازمند نبودیم»

«واقعا انصاف نیست توی این شرایط وام ۲۲درصدی به مردم میدید. اونم اگر به همه به همین راحتی که میگن بدین. ما مستاجر هستیم نه وام ۱میلیونی گرفتیم نه نفری ۱۰۰هزار نه کمک معیشتی واقعا انصاف کجاست»

« بروعمو سود ۲۲٪دارن میدن. این نزوله!»

« قشرضعیف محتاج وام هستن واقعا وام با نرخ ۲۲درصد و شرایطی که باید از هفتخوان رد بشی برای اینقد وام!»

« من رفتم وام بگیرم اینقدر ضامن خواست که نمی‌دونم از کجا بیارم. خوب بگو نمی‌دیدم. به خدا ۱۰میلیون قرض دارم گفتم شاید وام بگیرم گوشه‌ای از بدهی را بدهم. آبی از این‌ها گرم نمیشه. فقط بیچاره بچه‌های ما»

« بنده امروز به بخش سرپرستی یکی از بانک‌ها مراجعه کردم رییس گفت قراراست به کارمندان دولت بدهند، بعدا اگر مشمول شد با وثقیه معتبر به بقیه بپردازیم. یعنی حرف»

« اول گفتن ۱۸ درصد، بدون ضامن. حالا میکن ۲۲ درصد؟ خدا به داد این ملت بیچاره برسه. قشر کارگر مستاجر باید با بدبختی زندگی کنند؟!»

« سود ۲۲درصد! ضامن که خواهشا حرفش هم نزنید. ای کاش نمک رو زخم مردم کمتر بپاشید هر کی این شرایط رو داشته باشه نیازی به وام نداره»

« یک بار بگید نمیدیم چرا اذیت می‌کنید؟»

« مشکل ضامن خیلی از اقشار جامعه رو برای گرفتن وام درگیر کرده و خیلی ها با این که نیاز دارن بخاطر نداشتن ضامن نمیتونن وام بگیرن. ای کاش دولت یه فکر اساسی برای این مسئله می‌کرد و میتونست مشکل ضامن رو حل کنه. من خودم نیاز به وام دارم، نمیتونم بگیرم هر ضامنی هم می‌برم یه ایرادی می‌گیرن»

«خواهشا چک برگشتی رو اولیت قرارندید یامثلا ضامن رو»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی همون سهام خودمونو میخوان در قالب وام بهمون بدن دوبرابرشو پس بگیرن؟؟؟

  • ناشناس

    خداوکیلی بگم من خودم دفترچه روستایی هم با بدبختی گرفتم نه وام نه کمک صد تومانی تو این شرایط که کارگری هم نیست اونم با سه تا بچه واقعا نوشتن این چیزا ارزشی داره کسی پیگیری میکنه فقط میتونم بگم به دادم برسید اینم که از این وام سهام عدالت ولی ماها خیالمون راحته که تو این دنیا به حقمون نرسیم و زجر بکشیم گناهمون کمتر میشه ولی حتما آخرت هست همین

  • ناشناس

    اقا کم دروغ بگید این مردم مسخره شما نیستند گفتید از امروز داده میشه رفتیم گفتند در حد حرفه این یعنی چه

  • ناشناس

    من خودم خواستم وام ازدواج بگیرم بدلیل نداشتن ضامن نگرفتم حالاهم تو این اوضاع کرونا و تورم بجای راه چاره بفکر منفعت خودشون هستن

  • ناشناس

    همه دقت کنید روی سهام عدالت وام نمیدن که!
    فقط کارت اعتباریه یعنی وامش یجوریه که باهاش فقط باید از فروشگاههای رفاه.افق کوروش و وین مارکت خرید کنید تامام!!!
    مردم دقت کنید وام پولی درکار نیستا!!
    اشتباه نکنید

    • ناشناس

      اونم میشه میشه نقدش کرد

    • ناشناس

      ینی پول نقد نمیدن؟؟؟

  • ناشناس

    دست شما درد نکنه خیلی زحمت میکشین پول اون ۳۰ درصدی که فروختیمو واریز کنین ممنون میشیم⁦??

  • ناشناس

    برای وام عدالت کجاثبت نام کنم.

  • ناشناس

    برای وام عدالت کجاثبت نام کنم.بله مبلغ ۳۰ درصدچقدرمیشود.

  • ناشناس

    خیلی مسخره هست 22درصد. واقعا چقدر مامردم ایران بدبختیم

  • ناشناس

    کاش میشد وام گرفت.