کد مطلب: ۴۶۵۲۸۸

بورس دوشنبه ۶ مرداد چگونه آغاز شد؟ / صف‎های فروش سنگین غول‌های فلزی شاخص را منفی کرد

بورس دوشنبه 6 مرداد چگونه آغاز شد؟ / صف‎های فروش سنگین غول‌های فلزی شاخص را منفی کرد

در آغاز معاملات امروز بورس، تشکیل صف فروش در نمادهای شاخص‌ساز و فشار عرضه در اکثر نمادهای بازار موجب شد شاخص کل افتی 45 هزار واحدی را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی 45 هزار واحدی در یک ساعت نخست مواجه شد تا به کانال یک میلیون و 900 هزار واحدی عقب‌نشینی کند. اما به نظر می‌رسد شاخص سطح حمایتی خوبی در یک میلیون و 900 هزار واحدی دارد.

در جریان یک ساعت نخست معاملات امروز، بیش از 715 هزار معامله صورت گرفت که طی آن 3 میلیارد و 850 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 62 هزار میلیارد ریال معامله شود. با توجه به روند معاملات پیش‌بینی می‌شود که امروز ارزش کل معاملات بورس ضمن عبور از مرز 20 هزار میلیارد تومان رکورد جدیدی را از خود به جای بگذارد.

1 1 32

در حالی که اکثر گروه‌های بازار در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش معامله می‌شوند، نمادهای شاخص‌سازی نظیر فولاد، فملی و فارس به ترتیتب با 6152، 5746 و 4813 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. دو غول پتروشیمی شتران و شبندر نیز دیگر نمادهایی بودند که معاملات آنها در محدوده منفی روی شاخص کل تاثیر داشت.

1 2 29

در میان گروه‌های صنعتی امروز گروه انبوه‌سازی تنها گروه سبزپوش بازار است که اکثر نمادهای آن تشکیل صف خرید داده‌اند. فلزات اساسی و فراورده‌های نفتی نیز بیشترین فشار عرضه را تحمل می‌کنند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که اختلال در ثبت سفارش دیگر به جزئی از بورس تبدیل شده و متوقف کردن نمادهای پرتقاضا و انتقال معاملات برخی نماد دیگر به خارج از ساعت معاملات عادی نیز تنها از بدترشدن اوضاع جلوگیری کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم سهام های کوچیک بیشتر خریداری کنید مثل غپینو خوب اصلاحشو کرده اینو بدونید سهام های بزرگ بدلیل حجم بالایی که میخورن اینی مبینید که میشه مثل صادرات و تجارت حالا کل بوجه مملکت بدن نمیتونن جمعش کنن مردم از سر کله همدیگه بالا میرن تا پولشونو چنج کنن وای به حال اون بدبختی که آخرین نفر برای خرید امده بود کل پولش میره و احتمالا سکترو بزنه

  • ناشناس

    وقتی یک سبد خوب وقوی داری از منفی شدن شاخص اصلا ضرر نمیکنی بلکه از اصلاح شاخص نیز استقبال میکنی حرفه ای باشید ساختمون رو تو روز ای منفی از دست ندیم فولاد فملی خبهمن شبندر خاکستر شس تا پتر ول و تجارت وبانک. حاج کریم

  • دوست

    قطعا کسانی که الکی با ارسال نظرات منفی و تخریب بازار سرمایه بدون هیچ اطلاع و سواد کافی اقدام می کنن منافعی در این بازار ندارند. بلکه مربوط به بازار های موازی هستند و درصدد هستند که با ایجاد جو منفی شاید نقدینگی را بطرف بازار های کاذب بکشند. اصلا توجه نکنید. این بازار با دلایل محکم پا برجا بوده و از این به بعد بیشتر خواهد بود.

  • ناشناس

    صف فروشها توسط حقوقی بلعیده شد.نوش جانش.

  • رضا

    بورس در حال آماده سازی برای شاخص دو میلیونی است و نوسانات در کانال ۱/۹۰۰ میلیونی طبیعی است

  • نادر

    همیشه سهامدارها برای قرمز شدن نمادهای بورس و صفهای فروش. باید اماده باشند. معمولا زمانی که. همه بدنبال فروش هستند قدرت ریسک مشخص می شود و خریدار برنده میدان است. بازی در بورس صبر و حوصله و شجاعت می خواهد کسانیکه همیشه می خواهند بورس افزایشی باشد و نوسان منفی نداشته باشد باید از بورس خارج شده و در جای دیگری سرمایه گذاری کنند . چهره واقعی بورس در نزول و افت و سپس در خرید ریسکی ظاهر می شود . متاسفانه در این چند ماه گذشته بورس بازان پر توقع و بدون قدرت و صبر ریسکی وارد بورس شده اند که اصلا جنبه نوسانهای منفی را ندارند.

    • ناشناس

      عزیز.درست میگویید صبر و حوصله شرط سود در بازار است اگر چه طولانی شود البته همه بازاری نوسان دارد مثلا بازار ارز حدود ۱۰ روز پیش عده ای در صف صرافی دلار ۲۳ سهمیه‌ای خریدند به امید فروش مثلا ۳۰ الان حدود ۲۱ است. ولی بازار بورس تحلیل پذیرتر و شفافتر گفتم شفافتر نه کاملا شفاف و آنانکه علم و تجربه اش را کسب کرده باشند فقط در بورس بخاطر همین خصوصیات می توانند بازده کسب کنند