کد مطلب: ۴۶۰۶۵۲

بورس یکشنبه را چگونه آغاز کرد؟ / آیا پالایشی‌ها شاخص را مثبت می‌کنند؟

بورس یکشنبه را چگونه آغاز کرد؟ / آیا پالایشی‌ها شاخص را مثبت می‌کنند؟

در آغاز معاملات بازار سهام در روز یکشنبه، شاخص کل اگر چه در محدوده منفی قرار داشت اما روند معاملات متعادل بوده و احتمال بازگشت شاخص به محدوه مثبت بسیار زیاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات ابتدایی بازار سهام روز یکشنبه ۵ تیر ماه شاخص کل اگر چه در ابتدا با رشدی ۵ هزار واحدی آغاز به کار کرد اما رفته رفته با افزایش فشار عرضه نماگر بازار بورس به محدوده منفی رسید و پس از گذشت حدود یک ساعت شاخص افتی ۴۰۰ واحدی را تجربه کرده است با این حال روند معاملات به گونه‌ای است که احتمالا بازار روز را با وضعیت سبز به پایان خواهد رساند.

7

در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز، بیش از ۵۲۰ هزار معامله در بورس انجام شده که طی آن ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد ریال دادوستد شدند. در این میان سه نماد شپنا، تاپیکو و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و دو نماد وبملت و کچاد نیز نمادهای منفی تاثیرگذار بر شاخص بودند. در معاملات فرابورس نیز سه نماد ذوب، میدکو و صبا بیشترین تاثیر را بر منفی بودن شاخص این بازار داشتند.

9

در حال حاضر به جز گروه نفتی و خودرویی در اکثر گروه‌ها تعداد نمادهای منفی از نمادهای مثبت بیشتر است ولی با گذشت زمان تعادل در بازار بیشتر پدیدار می‌شود.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که فشار عرضه نسبت به روزهای گذشته افزایش پیدا کرده اما با توجه به روند معاملات به نظر می‌رسد در نیمه دوم بازار شاهد بازگشت بازار به روند صعودی و مثبت شدن شاخص کل باشیم. این در حالی است که روز گذشته اگر چه شاخص کل رشدی ۶ هزار واحدی را به ثبت رسانده بود اما شاخص کل هم وزن با افت مواجه شده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر بتوانند مسئولین نقدینگی را در بورس نگهدارند اول از تورم جلوگیری میشود دوم سود شرکتها بطور یکسان بین جامعه توزیع میشود که میتواند درآمدی برای قشر کم درآمد باشد سوم سرمایه صرف تولید و صادرات میشود که با ارز آوری چرخ صنعت میچرخد که آنهم نفعش به جامعه برمیگردد.

  • ناشناس

    اخر هفته 1810000
    پایان تیر 2 میلیون
    بعد اصلاح جررئی