کد مطلب: ۴۹۲۳۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر مهم برای بازارها / شروع توزیع واکسن کرونا در ۴ ایالت آمریکا

خبر مهم برای بازارها / شروع توزیع واکسن کرونا در 4 ایالت آمریکا

شرکت فایزر اعلام کرد که طرح آزمایشی توزیع واکسن کرونا در 4 ایالت آمریکا را آغاز کرده است. با این اتفاق باید باز هم منتظر واکنش بازارها بود. پیش از این، هنگام اعلام این واکسن قیمت نفت صعودی و قیمت جهانی طلا نزولی شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا به 1888 دلار در هر اونس و قیمت نفت به 43 دلار در هر بشکه رسیده است. پس از اعلام کشف چند واکسن کرونا روند این دو بازار کمی متفاوت شده و همزمان با رشد قیمت جهانی نفت، قیمت طلا روندی نزولی به خود گرفته است.

19 آبان ماه امسال بعد از اعلام خبر ساخت واکسن کرونای چینی، یک شرکت آمریکایی هم اعلام کرد موفق به ساخت واکسن کرونا شده و این واکسن در بیش از 90 درصد موارد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. این خبر تغییراتی را در بازار جهانی ایجاد کرد. در آن روز شرکت داروسازی فایزر آمریکا از موفقیت این کشور در ساخت واکسن کرونا خبر داده بود.

در روز گذشته هم شرکت مُدرنا اعلام کرده، داده‌های اولیه نشان می‌دهد واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است و ابزار امیدواری کرده که طی سال آینده میلادی حداکثر یک میلیارد دوز برای استفاده در سراسر جهان در دسترس داشته باشد.

پس از این اخبار امیدوارکننده برای توزیع واکسن کرونا، امروز شرکت فایزر اعلام کرد که طرح آزمایشی توزیع واکسن کرونا در چهار ایالت آمریکا را آغاز کرده است. احتمالا با این اتفاق باید باز هم منتظر واکنش بازارها بود. پیش از این، هنگام اعلام این واکسن قیمت نفت صعودی و قیمت جهانی طلا نزولی شده بود.

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشته است: شرکت داروسازی فایزر آمریکا که هفته پیش مدعی شد، موفق شده یک واکسن برای ویروس کرونا با 90 درصد اثرگذاری تولید کند، اعلام کرد که توزیع این واکسن را به صورت آزمایشی در 4 ایالت آمریکا آغاز کرده است.

از این جهت این مرحله از توزیع واکسن کرونا آزمایشی است؛ چرا که شرکت سازنده به دنبال بررسی موانع و چالش‌های پیش روی توزیع این واکسن است، چراکه برای نگهداری و توزیع آن نیاز به محفظه بسیار سرد است.

واکسن تولید شده توسط شرکت فایزر آمریکا با همکاری بایونتک آلمان بر اساس شرکت تا 90 درصد می‌تواند از ابتلای افراد به کرونا جلوگیری کند، اما باید در محفظه‌های با دمای منفی 70 درجه سلسیوس جابجا شده و نگهداری شوند.

این دما بسیار کمتر از دمای استاندارد 2 تا 8 درجه سلسیون برای نگهداری دیگر واکسن‌هاست. شرکت فایزر شب گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ما امیدواریم که نتایج این طرح آزمایشی عرضه واکسن بتواند به ایجاد مدلی برای توزیع این واکسن در سراسر آمریکا و دیگر نقاط جهان منجر شود.

آخرین اخبار درباره کرونا را در صفحه اختصاصی کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به ما که نمیدن

    • ناشناس

      پ ن پ! پس انتظار داشتی اول واسه شما و امثال شما بفرستن!

  • ناشناس

    فقط برای این بود که ترامپ رای نیاره

    • Armin

      شیفتگان ترامپ دیگه ول کنید! هنوز نفمیدید ۷۰% مشکلات ما داخلی هست و ربطی به آمریکا نداره! مردم ایران همیشه هرچی گرون میشه میرن براش صف میبندن! قحطی و گرونی به بار میارن بعد میندازن گردن دولت! بدترین مردم جهانیم، حالا امثال شماها هم تا آخر عمرتون وایسید ترامپ بایدن بگید! حرص و طمع مردم باعث شد دلار اینقدر بالا باشه همشون دلال شدن و یک ذره برای هموطن خودشون ارزش قائل نیستن

  • رضا

    لطفا از انبار کردن اجناس دست بکشید به خودتون دارید ظلم میکنید مردم ایران

  • ناشناس

    خخخخ
    میگم فردا هم بزن خبر جدید برای بازارها:
    بوسنی با ظریف دیدار کرد
    وای خدا حالا بازارهای میشه؟!!!
    اخه عزیز، واکسن کرونا سازمان جهانی بهداشت همین یکی دو روز اخیر گفته که امیدوار کلا نباشین یه این زودی ها، بعد تو میگی دیگه دارن میزنن و تمام؟ خدا شفا بده