کد مطلب: ۲۷۳

شناسایی دانشجویان فاقد بیمه

شناسایی دانشجویان فاقد بیمه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تمام دانشجویانی که تحت پوشش بیمه نیستند در زمان ثبت‌نام شناسایی شده و به همراه خانواده‌هایشان بیمه می‌شوند، گفت: صندوق رفاه مکلف است هزینه بیمه کسانی که توان پرداخت آن را ندارند، بپردازد.   دکتر فرهاد جعفری  با اشاره به اینکه حدود 20 درصد دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تمام دانشجویانی که تحت پوشش بیمه نیستند در زمان ثبت‌نام شناسایی شده و به همراه خانواده‌هایشان بیمه می‌شوند، گفت: صندوق رفاه مکلف است هزینه بیمه کسانی که توان پرداخت آن را ندارند، بپردازد.

دکتر فرهاد جعفری با اشاره به اینکه حدود 20 درصد دانشجویان علوم پزشکی و خانواده این افراد تحت پوشش بیمه نیستند، گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه که بر اساس آن همه افراد جامعه باید بیمه باشند. صندوق رفاه نیز خود را متعهد کرده است که هزینه بیمه تمام 20 درصد دانشجویان بدون بیمه و خانواده آنان را تقبل کند.

وی با اشاره به اینکه طبق یک توافق سه جانبه بین وزارت بهداشت، وزارت علوم و بیمه سلامت ایرانیان همه دانشجویان بدون بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در زمان ثبت‌نام دانشجویانی که بیمه ندارند، شناسایی می‌شوند و کسانی که قادر به پرداخت حق بیمه ماهیانه حدود 2000 تومان نباشند صندوق رفاه پرداخت این مبلغ را بر عهده می‌گیرد؛ البته این مبلغ ممکن است برای سال آینده افزایش پیدا کند.

جعفری افزود: دانشجویانی که حق بیمه آنها از سوی صندوق پرداخته شده است، پس از اتمام دوره تحصیل موظفند طی 48 قسط بدهی خود را به صندوق بپردازند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.