کد مطلب: ۶۷۶۹۱۴

شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد

شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد

به گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش هر مدرسه باید تابلو میزان شهریه را در مدرسه نصب داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: حداقل شهریه ثابت مدارس غیردولتی ۴ میلیون و حداکثر شهریه ۳۵ میلیون و ۶۰۰ تومان مشخص شده است.

ایرنا گزارش داد، احمد محمودزاده درباره میزان شهریه مدارس اظهار کرد: شهریه ثابت و فوق‌برنامه هر مدرسه به‌طور جداگانه در سامانه www.mosharekatha.ir اعلام شده است.

محمودزاده افزود: هر مدرسه باید تابلو میزان شهریه را از آموزش و پرورش منطقه دریافت و در مدرسه نصب کند. به این صورت دیگر نیازی به مراجعه خانواده در سامانه نیست و والدین می‌توانند با مراجعه به مدرسه ثبت‌نام دانش‌آموزان را کامل کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خانواده‌ها می‌توانند برای پرداخت شهریه با مدارس به توافق برسند که بخشی را درهنگام ثبت‌نام و مابقی را در فرآیند سال تحصیلی انجام دهند.

محمودزاده ادامه داد: شهریه هر مدرسه با مدرسه دیگر و هر استان با استان دیگر متفاوت است. به همین دلیل هم افزایش شهریه به‌صورت درصدی اعمال نشده و متناسب با عملکرد مدارس به‌دنبال افزایش شهریه هستیم.

هزینه‌های کلاس فوق‌برنامه اختیاری است

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سامانه شهریه فوق‌برنامه دانش‌آموزان هم مشخص شده است. البته شهریه کلاس‌های فوق‌برنامه و هرگونه خدمات دیگر مانند هزینه‌های مربوط به ایاب‌وذهاب، لباس فرم و تغذیه اختیاری و متفاوت با شهریه ثابت است.

محمودزاده با بیان اینکه شهریه ثابت برای همه مدارس لازم الاجراست، افزود: سایر هزینه‌ها در مدارس اختیاری است و خانواده‌ها می‌توانند پرداخت نکنند همچنین اینکه مدارس نمی‌توانند هزینه‌ای با عنوان کمک‌های مردمی از اولیا دریافت کنند.

وی همچنین درباره تفاوت الگوی شهریه امسال به سال‌های گذشته اظهارکرد: امسال ۳۵ امتیاز از صد امتیاز به فرآیندها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس تعلق گرفت که البته برای سال تحصیلی آینده این فرآیند و الگو تغییراتی خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین با توجه به شاخص‌های بررسی شده در قرارگاه و هم امتیاز رویکردهای پرورشی، تربیتی و آموزشی افزایش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.