خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۶

شیوه اعلام آمار مسافران در نوروز ۹۳ تغییر می کند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آمارهایی که در گذشته در خصوص تعداد سفرها در ایام پیک سفر مانند نوروز اعلام می شد مبنای علمی نداشت، گفت: شیوه اعلام آمار مسافران در نوروز 93 تغییر می کند. به گزارش تجارت نیوز، مرتضی رحمانی موحد با بیان اینکه آمار مبنای

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آمارهایی که در گذشته در خصوص تعداد سفرها در ایام پیک سفر مانند نوروز اعلام می شد مبنای علمی نداشت، گفت: شیوه اعلام آمار مسافران در نوروز 93 تغییر می کند.

به گزارش تجارت نیوز، مرتضی رحمانی موحد با بیان اینکه آمار مبنای برنامه ریزی هاست گفت: در سال های گذشته با استفاده از سیستم هایی در ورودی و خروجی شهرها میزان تردد و عبورو مرور وسایل نقلیه ثبت می شد که این روش از نظر علمی قابل قبول نیست و بنابر این با تشکیل یک ستاد آمار و با استفاده از ابزار علمی استخراج آمار، میزان تردد و سفر گردشگران داخلی و خارجی به شیوه ای متفاوت و البته دقیق اعلام خواهد شد.

معاون گردشگری کشور در ادامه به موضوع سفرهای نوروزی و دلایل تغییرنام ستاد تسهیلات سفرهای کشور به ستاد هماهنگی خدمات سفر، اشاره کرد و گفت: در گذشته ستاد تسهیلات سفر در کشور فعال بود که این ستاد متاسفانه مصوبه قانونی دردولت نداشت ضمن اینکه دربررسی هایی که انجام دادیم پس از استخراج معایب و محاسن این ستاد به این نتیجه رسیدیم که باید ستادی با عنوان ستاد هماهنگی خدمات سفر با محور استان ها و به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل میراث فرهنگی در هر استان تشکیل شود که تشکیل این ستاد از سوی محمد علی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی و به صورت مشترک با وزارت کشور به دولت ارایه و بعد از موافقت دولت ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز 30 دی ماه 92 اولین روز آغاز به کار ستاد هماهنگی خدمات سفر است ادامه داد: در روزهای آینده درباره این ستاد و وظایف مهمی که برعهده دارد توضیحات بیشتری ارائه و اطلاع رسانی گسترده تری انجام می شود.

رحمانی موحد افزود: یکی از مهمترین ویژگی های ستاد هماهنگی خدمات سفر این است که این ستاد دایمی است ضمن اینکه مجوز قانونی از دولت را دارد و نیز فرهنگ سازی سفر و تمرکز در خصوص معرفت سفر در این ستاد به طور ویژه مورد برنامه ریزی قرار خواهد گرفت.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در ایام نوروز که پیک سفرهای داخلی و خارجی در ایران است باید رفته رفته به سمت معرفی مقاصد فرهنگی سفر و نیز توجه هرچه بیشتر به موضوع معرفت درسفر حرکت کنیم ادامه داد: در برنامه ریزی های جدید در ستاد هماهنگی خدمات سفر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سفر و گردشگری خواهیم بود.

این مقام مسوول در ادامه درباره تفاوت های ستاد هماهنگی خدمات سفر با ستاد تسهیلات سفرهای کشور گفت: تنها اسم ستاد تغییر نکرده است بلکه برنامه ریزی ها نیز دراین ستاد تغییر کرده است و در این ستاد شاهد اتفاقات بسیار خوبی در خصوص سفر و گردشگری خواهیم بود.

وی هم چنین گفت: نگاه دولت نیز این است که در خصوص برنامه ریزی ها برای سفر های در کشور دستگاه های مختلف مرتبط با موضوع سفر برنامه ها و پیشنهاد خود را به این ستاد اعلام کنند تا این پیشنهاد در ستادهماهنگی خدمات سفر بررسی و نتیجه مشخصی استخراج شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در معرفی مقاصد سفر و تشویق مردم برای سفر به مناطق مختلف گفت: در ستادهماهنگی خدمات سفر کمتیه روابط عمومی و اطلاع رسانی تشکیل خواهد شد ضمن اینکه شخصا به ارتباط بارسانه ها اعتقاد دارم چراکه خود من نیز در گذشته سابقه کار مطبوعاتی و رسانه ای دارم و در سال 58 خبرنگار سیاسی یکی از روزنامه ها بودم.

تنها نباید مرکز هر استان مقصد سفر باشد

رحمانی موحد در خصوص تعریف بسته های جدید گردشگری گفت: من اعتقاد دارم تنها نباید مرکز هر استان مقصد سفر باشد بلکه درهر استان شهرهای مهم دیگری نیز هستند که می توانند مقصد سفر گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرند.

وی همچنین به موضوع مهم تبلیغات و معرفی مقاصد سفر در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر معاون رییس جمهور با رییس رسانه ملی توافقات بسیار خوبی در این خصوص حاصل شد و قرار شد همکاری معاونت گردشگری با معاونت صدا و معاونت سیمای رسانه ملی افزایش یابد و مقاصد گردشگری از طریق شبکه های مختلف صدا وسیما معرفی شود.

حضور نجفی در اسپانیا

معاون گردشگری کشور به دیگر ابعاد معرفی جاذبه های گردشگری و مقاصد سفر اشاره کرد و افزود: حضور در نمایشگاه های معتبر بین المللی یکی دیگر از برنامه های تبلیغاتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که تا پایان سال جاری در نمایشگاه فیتور اسپانیا و نیز نمایشگاه آی تی بی آلمان حضور پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه فیتور اسپانیا اواخر هفته جاری در مادرید برگزار خواهد شد افزود: محمد علی نجفی معاون رییس جمهور نیز حضور خواهد یافت و درفضایی به مساحت 140 مترمربع به معرفی توانمندی ها و ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری کشورمان خواهیم پرداخت.

رحمانی موحد افزود: در این غرفه 8 دفتر خدمات گردشگری، یک چایخانه سنتی حضور دارند ضمن اینکه صنایع دستی ایران نیز در این غرفه معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقر سازمان جهانی جهانگردی در مادرید اسپانیاست افزود: دکتر نجفی در این سفر با دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی، وزیر گردشگری اسپانیا و تعدادی از وزاری گردشگری کشورهای مختلف دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

استفاده از ظرفیت های دفاتر خدمات گردشگری، برای اعزام تماشاگران به جام جهانی

معاون گردشگری کشور در ادامه درخصوص مسابقات جام جهانی 2014 فوتبال و برنامه های سازمان میراث فرهنگی برای اعزام تماشاگران به این مسابقات گفت: در طرحی که چندی پیش ارایه شده بود قرارشد یوز آسیایی با هدف معرفی ونیز افزایش حمایت ها از این گونه جانوری در جریان برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل معرفی شود که این طرح حتی مورد موافقت فدراسیون فوتبال قرار گرفت اما فیفا با این طرح مخالفت کرد. البته در رایزنی های دوباره قرار شد این طرح در تار و پود و شاکله لباس های ملی پوشان قرار گیرد.

رحمانی موحد هم چنین با اشاره به برنامه ریزی ها برای اعزام تماشاگران به جام جهانی گفت: در آذرماه امسال رییس سازمان میراث فرهنگی، نامه ای را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرد که دراین نامه اهمیت این موضوع تشریح و سپس کمیته ای برای هماهنگی بیشتر در این خصوص تشکیل شد و ستادی به ریاست وزیر ورزش و جوانان دراین خصوص شکل گرفت که اولین جلسه آن نیز برگزار شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های دفاتر خدمات گردشگری، برای اعزام تماشاگران به جام جهانی برزیل و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های ایران در حوزه سفر و گردشگری دو موضوعی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این خصوص همکاری خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.