خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۹۱۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات پرداخت کالابرگ / کالا و یارانه نقدی با هم پرداخت می‌شود؟

جزئیات پرداخت کالابرگ / کالا و یارانه نقدی با هم پرداخت می‌شود؟

هنوز زیرساخت‌های کالابرگ آماده نیست. یارانه‌ها همچنان نقدی پرداخت می‌شود. برخی از مردم نسبت به این جایگزینی انتقاد دارند اما آنطور که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صحبت از زیرساخت‌هایی است که برای اجرای طرح کالابرگ آماده نیست. همین که آماده شود یارانه نقدی را حذف می‌کنند.

قرار بود تا شهریور طرح کالابرگ اجرا شود. یعنی چند هفته دیگر. روز گذشته نیز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: «پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.»

خاندوزی به ایلنا گفت: « این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود. امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.»

برخی از مردم اما نسبت به جایگزینی کالابرگ انتقاد دارند. این انتقادات از همان ابتدا که صحبت از کالابرگ به جای یارانه نقدی بود، مطرح شد. آنها می‌گوید یارانه نقدی را به انتخاب خودشان صرف هزینه‌های جاری زندگی می‌کنند و مجبور نیستند صرف خرید چند قلم کالای خاص کنند.

هم کالا هم ریال، انتخاب با مردم است

پیش از این محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه رادیویی گفت: «یکی از طرح‌های دولت این است که به جای پول نقد، یارانه را در قالب کالای ارزان عرضه کند تا مطمئن شویم میزان گوشت، شیر و غیره که بر اساس استانداردهای بهداشتی، یک خانواده باید دریافت کند، دریافت کرده‌اند. این یک حلقه تکمیلی پرداخت یارانه‌ها است. اما بعد از اینکه امکانات زیرساختی فراهم شد، به افراد اختیار داده می‌شود که هم بتوانند به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.»

آنطور که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت سخت‌افزار جدیدی به نام کالابرگ ایجاد نمی‌شود. بلکه از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده می‌شود. در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند. ( ایسنا )

واریز نقدی یارانه

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:امکانات زیرساختی کالابرگ که فراهم شد، افراد می‌توانند هم به صورت ریال و هم به صورت کالا این یارانه را دریافت کنند.

قیمت‌ها را به زمان قبل برگردانید!

خبرهای مرتبط با اجرای طرح کالابرگ با واکنش‌های زیادی از سوی مخاطبان تجارت‌نیوز مواجه شد. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید. آنها می‌گویند یارانه حذف شود اما به جای آن قیمت‌ها به قبل برگردد.

«کالابرگ نمیخوایم. یارانه نمیخوام. قیمتها برگرده مثل سالهای پیش. آرزوی همه چیرو داریم به گورمیبریم. توان خرید گوشت و مرغ نداریم.»

«هم کوپن بدید واسه خرید روغن و گوشت و غیره هم یارانه نقدی بدید واسه قسط وام و بدهی ها و اجاره خونه.»

«بهتر است قیمت‌ها رو برگردانید چون به جای چهار قلم اکثر اقلام گرون شده.»

«اعتباری باشه برای مردم تا از بانکها وام بگیرند گره کاری باز کنند. خودشان شاید پس انداز کنند. شاید توی غذا نمی‌خوان روغن بریزند. با همین پول اعتبار بدست میاورند.»

«با کالابرگ نمی‌توان دکتر رفت»

برخی هم می‌گویند یارانه نقدی را برای هزینه‌های مختلف صرف می‌کنند؛ از قسط بانک تا اجاره خانه. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید.

«یارانه نقدی بهتره من کرایه خونه مو از یارانه ام میدم.

«ما بهزیستی هستیم ۴۰۰ تومن شما بدین ۴۰۰ تومن هم بهزیستی شما هم نصف به نصف هر کدوم کالا رو از اون ۴۰۰ تومن بهزیستی بردارین چی میمونه واسه زندگی کردن؟ به منی که معلولم کسی کار نمیده. همون یارانه نقدی رو بدین خودمون میدونیم چیکار کنیم.»

«بزارید خودمون تصمیم بگیریم با یارانه پرداختی چی کار کنیم.»

«ما کالابرگ نمیخوایم. اومدیم بچه مون مریض شد خواستیم ببریم دکتر. با کالابرگ ببریم؟»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    توروخدامابه نقدی بیستراحتیاج داریم

  • ناشناس

    لطفا یارانه نقدی پرداخت کنید ،قیمت ها را به سال قبل برگردانین سه چهار تا بچه داریم کاری کنین دفتر کتاب بتونیم بخریم تا جامعه بیسواد نداشته باشیم.

  • ناشناس

    کالابرگ به درد نمی‌خورد شاید یکی نخواد مرغ بخوره یارانه خوبه

  • هیلدا

    لطفا خواهشا پول بدید ما کالا برگ نمیخوایم میخوایم با این پول بریم دکتر و دارو بخریم کالا برگ به چه درد ما میخوره یکم مردم و درک کنید خودتون نبرید و بدوزید برا مردم

  • داریوش کرمزاده

    کلابرگ خودتون بخوریدیارنه نقدی حداقل هزینه بنزین میدیم کاربکنیم اجاره خانه قسط وام دکتر

  • داریوش کرمزاده

    یارنه نقدی حداقل هزینه بنزین میدیم کاربکنیم اجاره خانه قسط وام دکتر

  • ناشناس

    کاش یارانه ندن وسیله هم قیمتش مثل قبل بشه کالا برگ میخایم چیکار

  • ناشناس

    اقا کالا برگ چیه هر روز یه قانون درست میکنید همون پولشو بدید هر سالم باتوجه به تورم اضافه کنید شاید کسی قسط بده یا هزینه دیگه اخه نمیشه کل اینو بری خرید کنی بخوری که

  • ناشناس

    تو رو خدا یارانه فقط نقدی بهتره من با اون شهریه دانشگاه میدم

  • علی

    کالا برگ بدردم نمیخوره پول بهتره تورو خدا بزارین پولو نقدی برداشت کنیم