کد مطلب: ۶۸۵۶۱۴

کالابرگ در کدام شهرها اجرا می‌شود؟/ پرداخت نقدی یارانه ادامه دارد؟

کالابرگ در کدام شهرها اجرا می‌شود؟/ پرداخت نقدی یارانه ادامه دارد؟

کوپن در راه است؛ این را به تازگی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است. براساس گفته او، زیرساخت کالابرگ الکترونیک در حال آماده‌سازی است و براساس وعده داده شده، در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات جدید درباره کلابرگ چیست؟

به نقل از خبرآنلاین ، مهدی طغیانی در مصاحبه با یک برنامه رادیویی با ذکر این نکته که کالابرگ الکترونیک، مصوب بودجه سالانه مجلس است، گفته که دولت در اجرا، به دلیلِ اتفاقات اردیبهشت ماه و نیز اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تفاوت‌هایی صورت داد، چون اوضاع آن گونه که تصور می شد، پیش نرفت.

وی عنوان کرده، براساس وعده داده شده، زیرساخت کالابرگ الکترونیک در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود و کالای اساسی و ضروری با توجه به قول دولت، به صورت کالابرگ ارائه می شود.

طغیانی متذکر شده؛ مشمولان یارانه در قانون مشخص شده است و همین دامنه‌ای که مشمول یارانه هدفمندی شدند، کالا برگ نیز دریافت می‌کنند.

البته محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی استانداری ایلام کرده بود: پرداخت کالایی یارانه در شهر ایلام به طور آزمایشی اجرایی خواهد شد. پس از آن نیز اعلام شد که طرح کالابرگ در سه شهر گرمسار، آبیک و ایلام اجرا می‌شود.

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس نیز گفته است؛ قرار است که نرم‌افزاری را اجرایی کنند که پرداخت ۶ الی ۸ قلم کالا در قالب این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی انجام شود، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند. اتفاقی که پس از اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد، این است که مردم این اقلام موجود در نرم‌افزار را به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کرده و مبلغ را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می‌کند.

اما این اظهارات درباره کالابرگ در حالی است که تاکنون مقامات دولتی عنوان می‌کردند به دلیل این‌که هنوز کالابرگ آماده نشده است و هنوز موضع رسمی از سوی دولتی‌ها درباره زمان اجرای طرح کالابرگ اعلام نشده است.

در این میان، دو هفته آینده چهارمین مرحله یارانه نقدی باید به حساب سرپرستان خانوار واریز شود و سوالی که وجود دارد، این است که بالاخره دولت چه موضعی در قبال طرح کالابرگ خواهد داشت؛ این‌که آیا دولت به قانون بودجه عمل می‌کند و کالابرگ را جایگزین یارانه نقدی می‌کند یا اینکه ممکن است به طرقی مجلس را متقاعد کند تا همچنان به پرداخت یارانه نقدی ادامه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من یک سرپرست ایا اداره برق یا اب یا گاز کلابرک قبول مکند

  • ناشناس

    سلام فقط یارانه نقدی باشد که بتوانیم حداقل به زخمی بزنیم

  • حسین

    سلام فقط یارانه نقدی باشد که بتوانیم حداقل استفاده کنیم

  • حسین

    یارانه نقدی

  • ناشناس

    خواهش میکنیم کالا برگ بدید بعضیا بد سرپرستن.پولو معلوم نیس چیکار میکنن.اینجوری باز مجبور میشن واسه خونه خرج کنن

  • ناشناس

    تو رو به خدا یارانه نقدی بدین

  • ر م

    تو رو به خدا یارانه نقدی بدین

  • ناشناس

    سلام.وقتیدمردم نتوانند اجاره خونه پرداخت کنند .خورد و خوراک به هیچ دردشان نمیخواد.شما لطف کنید نقدی واریز کنید

  • شانوازلو

    سلام به خدا پولش را بدهید از کالا برگ بهتر شاید یکی مریضه میخواد بره دکتر شاید قرض داره والله به خدا

  • ناشناس

    سلام . وقتی این طرح اجرایی بشه و کسایی که به هر دلیل منبع درآمدی نداشته باشند برای رفع مشکل دست به دزدی می زنن و زندگی خیلیا خراب میشه.به درگاه الله دعا کنید تا این طرح اجرایی نشه تا همچین مشکلی برای زندگی هیچکس پیش نیاد.