خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۴۳۱۸

صادرات ایران طی ۴ سال آینده ۷۰ میلیارد دلاری می‌شود

صادرات ایران طی ۴ سال آینده ۷۰ میلیارد دلاری می‌شود

معاون وزیر صمت با بیان اینکه طی ۴ سال آینده صادرات ایران به ۷۰ میلیارد دلار می‌رسد، گفت: ایران از ظرفیت صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری به کشورهای همسایه، هند و چین برخوردار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا پیمان پاک امروز در نشست هم‌اندیشی اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان با وزیر صمت اظهار کرد: ارتباطات نزدیک با فعالان حوزه تجارت در دستور کار سازمان توسعه تجارت قرار دارد تا سیاست‌های وزارت در حوزه تجارت با کمک ذینفعان عملیاتی شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از ۲۲۳۸ میلیارد دلار حجم واردات کشورهای همسایه و همسو، سهم ایران بسیار اندک است، اما امیدواریم که صادرات را به میزان ۳۵ میلیارد دلار رشد دهیم. ایران از ظرفیت صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری به کشورهای همسایه، هند و چین برخوردار است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمک اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی تدوین شده است و هدف‌گذاری انجام شده که این برنامه امروز ارائه می‌شود و در قالب نظرخواهی از فعالان اقتصادی اجرایی و اصلاح خواهد شد.

وی به برنامه افزایش صادرات اشاره کرد و گفت: هماهنگی سیاست‌های تجاری و ارزی در دستور کار است تا طی ۴ سال آینده صادرات ایران به ۷۰ میلیارد دلار برسد.

پیمان پاک اظهار کرد: همه تمرکز ما بر اساس اولویت‌بندی صادرات و با توجه به محدودیت منابع تمرکز بر کشورهای همسایه و هند و چین خواهد بود.

وی گفت: ایجاد مسیر سبز گمرکی، ساز و کار مالی، تسهیل تجارت، انعقاد تعرفه‌های ترجیحی، شبکه توزیع و بازاریابی و کانال‌های دو جانبه پولی برای تسهیل تجاری مدنظر است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه زنجیره سازی بین‌المللی در دستور کار قرار خواهد گرفت، گفت: امکان تهاتر را با توجه به آئین نامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در روزهای آتی در حوزه تهاتر ابلاغ می‌شود فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آئین‌نامه تهاتر کالا با کشورهای همسایه، هند و چین تدوین شده است که این آئین‌نامه نیز طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

پیمان پاک افزود: تقویت صندوق ضمانت صادرات در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت این صندوق در حوزه گشایش خط اعتباری ال‌سی دو جانبه استفاده خواهیم کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تدوین ۱۴ طرح زیرساختی برای توسعه تجارت خبر داد و گفت: ۱۱ دالان تجاری را میان ایران و سایر کشورهای دنیا از جمله روسیه تعریف کرده‌ایم که عملیاتی شدن آن باعث رونق تجارت دو جانبه خواهد شد.

منبع: مهر

آخرین اخبار حوزه صادرات و واردات را در صفحه خدمات و بازرگانی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ارمان

    زهی خیال باطل
    به همین خیالات باشین
    گوشمون پره از این حرفها
    کو عما
    هیچ کشوری حاضر نیست با ایران مراوده مالی داشته باشه
    تا وقتی تحریم هست هیچ چیزی امکان پذیر نیست