خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۲۶۰۷

صادرات دام از فردا آزاد می‌شود

صادرات دام از فردا آزاد می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی امروز از برخی مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری شهرستان اسلامشهر بازدید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صادرات دام از شنبه آزاد می‌شود گفت: ۴۵۰میلیارد تومان روز شنبه و یکشنبه به کلزاکاران پرداخت می‌شود.

مشرق نوشت، جواد ساداتی‌نژاد اظهار کرد: ۶.۵میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تهران تولید می‌شود.

ساداتی‌نژاد گفت: شیوه‌نامه صادرات دام و طیور تصویب و از روز شنبه ۲۹ مرداد با ابلاغ آن، صادرات آزاد می‌شود. صنعت دام و طیور غیرت‌مندانه پای مردمی‌سازی یارانه ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای کشاورزی باید با نظام خود باشد نه نظام ساختمان، افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان روز شنبه و یکشنبه به کلزاکاران پرداخت می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پیگیری مطالبات دامداران را انجام می‌دهیم و به زودی اعتبارات لازم را اختصاص و پرداخت می‌کنیم. خرید تضمینی دام و گوشت تقریبا ادامه دارد و در مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم به زودی بدهی‌های این بخش به دامداران پرداخت می‌شود.

جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به تبعات موضوع جنگ بین اوکراین و روسیه تصریح کرد: جنگ اوکراین باعث خیلی از گرانی‌ها و کمبودها در عرصه‌های مختلف مواد غذایی و محصولات کشاورزی در اروپا شد، در حالی که در کشور ما حتی با آزاد‌سازی یارانه‌ها مشکلی برای مردم به وجود نیامد اما در این مدت کشورهای زیادی دچار چالش‌های جدی شدند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در عرصه تولید و ساخت‌و‌سازهای واحدهای مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی ادامه داد: در حوزه ساخت‌وسازها کشاورزان با شهرداری‌ها دارای مشکلاتی هستند که در جلسه‌ای که با وزیر کشور خواهم داشت این مسائل را پیگیری می‌کنم. ساخت‌وسازهای حوزه کشاورزی باید متناسب با حوزه نظام کشاورزی و منعطف باشد نه اینکه در چهارچوب قوانین نظام و ساختمان در شهرها دیده شود.

وی با اشاره به مشکلات دامداران در حوزه نهاده‌های دامی افزود: پیشنهاد فروش اعتباری و توزیع نهاده‌ها توسط تشکیلات بخش کشاورزی راهکار سازنده‌ای است، باید توزیع نهاده‌های دامی به شهرستان ها واگذار شود تا سریع مسائل این حوزه برطرف شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نام اینجانب با ده سال پروار بندی الان به نابودی رسیده و ورشکست شده هم اکنون به دنبال راهی دیگر برای تامین معیشت خویش میباشم دستتون درد نکنه از ما حمایت کردید

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره اینو .شما با دامداران کاری کردین که حالا حالا جبران نمیشه .فقط وعده دروغ میدین فقط دروغ .

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره اینو .شما با این تصمیماتتون دامداران رو به خاک سیاه نشوندین

  • مهندس اللهیاری

    درود بر تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامپروری ، صادرات دام زنده و فرآورده‌های آن در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که اولاً مشمول دام مولد نباشد و شامل دام پروار و گوشت و سایر تولیدات باشد و آنهم توسط تشکل های کشاورزی و دامداری تا سود آن مستقیماً به تولیدکنندگان جزء هم برسد .
    ضمنأ تشکل های کشاورزی و دامپروری باید با بالا بردن توان علمی و عملیاتی و بازرگانی خود واردات نهاده های مورد نیاز خود را در اختیار گرفته و ضمن تضمین تولید و تأمین نیاز کشور برای صادرات مازاد تولید به بازارهای مستعد منطقه‌ای نگاه داشته باشند .
    به وزیر محترم هم اعلام میدارم اگر چیزی قرار است به شهرستانها واگذار شود به ادارات دولتی نباشد و تشکل های کشاورزی و دامپروری شهرستانها با اخذ تضمین های لازم برای تولید و تأمین نیاز شهرستان و سپس صادرات مازاد تولید هدف طرح باشند .

  • ناشناس

    آقای وزیر تاکی میخواهی به دامداران زحمتکش دروغ بگوئید همه اقلام تو مملکت ما ۸ برابر گران شده ولی همچنان قیمت دام زنده ۳ سال هست که ثابت مانده جو کیلوی شده ۱۱هزارتومان بااین وضعیت دامداران چجوری خرید کند به داد دامداران برسین کسی که ۶۰ تا راس گوسفند داشته باشه باید صد و بیست میلیون کنار بزاره تا علوفه بخره درحالی که اگر این ۶۰ تا گوسفند را بفروشه ۱۰۰میلیون تومان هم نمیخرن بااین حساب کتاب دامداران بدبخت چکارکند لطفا صادرات دام را آزاد کنید تا این عزیزان هم یه نفسی بکشن

  • ناشناس

    آقای وزیر تاکی میخواهی به دامداران زحمتکش دروغ بگوئید همه اقلام تو مملکت ما ۸ برابر گران شده ولی همچنان قیمت دام زنده ۳ سال هست که ثابت مانده جو کیلوی شده ۱۱هزارتومان بااین وضعیت دامداران چجوری خرید کند به داد دامداران برسین کسی که ۶۰ تا راس گوسفند داشته باشه باید صد و بیست میلیون تومان کنار بزاره تا علوفه بخره درحالی که اگر این ۶۰ تا گوسفند را بفروشد ۱۰۰میلیون تومان هم نمیخرن بااین حساب کتاب دامداران بدبخت چکار کند لطفا صادرات دام را آزاد کنید تا این عزیزان هم یه نفسی بکشن

  • ناشناس

    واسه صادرات سریع تصمیم نهایی گرفته میشه ولی واردات کلی مخالف داره

  • احمد

    دامدارها و عشایر به برگشتگی رسیدند ، لطفاً یه فکری کنید و حداقل صادرات دام را آزاد کنید ، آذوغه واقعاً گران شده است و هزینه های زندگی هم از طرف دیگر که با این قیمت گوشت خصوصاً در این دو سال آخر ما داریم وام میگیریم تا حداقل بتونیم آذوغه اشون رو تهیه کنیم سود که پیشکش ، الان شبیه یه چوپان بی مزد هستیم که واقعاً طناب به گردن مون خفت شده است

  • احمد

    دامدارها و عشایر به برگشتگی رسیدند ، لطفاً یه فکری کنید و حداقل صادرات دام را آزاد کنید ، آذوغه واقعاً گران شده است و هزینه های زندگی هم از طرف دیگر که با این قیمت گوشت خصوصاً در این دو سال آخر ما داریم وام میگیریم تا حداقل بتونیم آذوغه اشون رو تهیه کنیم سود که پیشکش ، الان شبیه یه چوپان بی مزد هستیم که واقعاً طناب به گردن مون شده است

  • احمد

    دامدارها و عشایر به برگشتگی رسیدند ، لطفاً یه فکری کنید و حداقل صادرات دام را آزاد کنید ، آذوغه واقعاً گران شده است و هزینه های زندگ