خبر فوری:

کد مطلب: ۴۷۴۱۳۶

عضو اتحادیه صادرکنندگان زعفران خبر داد:

صادرات زعفران ایرانی از افغانستان به اروپا و آمریکا

صادرات زعفران ایرانی از افغانستان به اروپا و آمریکا

عضو اتحادیه صادرکنندگان زعفران از صادرات زعفران ایرانی از افغانستان به اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: خرید زعفران از سوی کشورهای خارجی بیش از 50 درصد افت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی چند سال گذشته قاچاق پیاز زعفران به افغانستان و سایر کشورهای همسایه ایران باب شده بود؛ این در حالی که در یک ساله اخیر کشورهای ثالث دیگر زحمت کاشت پیاز زعفران را نمی‌کشند بلکه مستقیما زعفران ایران را از قاچاق‌چیان خریداری کرده و به تجار افغان‌ها می‌فروشند.

در همین حال عضو اتحادیه صادرکنندگان زعفران از صادرات زعفران ایرانی از افغانستان به اروپا و آمریکا خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه خرید زعفران از سوی کشورهای خارجی بیش از 50 درصد افت کرده است. در گذشته 200 کیلو زعفران ایرانی توسط هواپیمایی ماهان و با هزینه حمل هفت میلیون تومان به کشورهای اسکاندیناوی و آرژانتین صادر می‌شد این در حالی است که کرایه حمل زعفران به اروپا به 700 میلیون تومان رسیده است و همچنین دسترسی تجار برای اخذ دلارهایشان به شدت سخت شده است. آیا با این شرایط صادرات زعفران در آینده امکان‌پذیر است؟

سعید غفارزاده افزود: قاچاق‌چیان دیگر پیاز زعفران را قاچاق نمی‌کنند، بلکه رویه تغییر کرده و زعفران ایرانی با حجم بالا را از مرز دوغارون به افغانستان و از آنجا به اروپا و آمریکا صادر می‌شود.

او اظهار کرد: علاوه بر افزایش قیمت کرایه حمل، انتقال پول نیز به اروپا امکان‌پذیر نیست. افزایش مشکلات و مقررات زائد داخلی باعث شده که قاچاق زعفران ایرانی افزایش یابد. البته با وجود چنین چالش‌های داخلی طبیعی است که قاچاق زعفران بیشتر از سال‌های گذشته شود.

غفارزاده به قیمت زعفران اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو زعفران از شش میلیون تومان آغاز و به 11 میلیون تومان می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن روحانی

    روحانی چه کردی با ما

    • M

      هنوز نفهمیدی مشکل این مملکت کجاست؟ مثلا اقای X بود می‌خواست چیکار کنه؟

  • جگر

    این جور که تو خبرامیگن چین باایران رفیقه خب بذارین چینیا بیان بخرن دست کشاورز بدبختم یه چیزی بگیره اینجوری قاچاق کم میشه

  • ناشناس

    با این حال هنوز روزای خوشمونه