کد مطلب: ۳۱۴۸۱۰

صادرات محصولات مشترك ايران و آذربايجان به منطقه اوراسيا

صادرات محصولات مشترك ايران و آذربايجان به منطقه اوراسيا

خودروهاي ساخت كارخانه مشترك ايران خودرو و آذربايجان به زودي به كشورهاي منطقه اوراسيا به ويژه روسيه و گرجستان صادر مي‌شود.

سایت آذربایجان پس از طی کردن مراحل پایانی تاييد کیفیت سمند LX، قادر است تولید محصولات خود را روزانه تا سه شیفت افزایش دهد و وارد فاز تولید انبوه اين محصول شود. تولید انبوه دنا از چندی پیش شروع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوزسایت آذربایجان یکی از سایت‌ها موفق ایران خودرو محسوب می‌شود که با گذشت چند ماه از افتتاح توانسته حدود 450 دستگاه خودروی دنا و سمند را روانه بازار کند. توسعه نمايندگي‌هاي فروش و خدمات پس از فروش و ارايه خدمات امدادخودرو در سطح كشور آذربايجان نيز در دستور كار قرار دارد.

برمبناي اين گزارش،‌ دنا و دنا پلاس به عنوان دو خودروی لوکس در كشور آذربایجان مورد توجه مردم هستند كه با نام هاي(luxury Dena) )LD برای خودروی دنا پلاس و SD (Sade Dena) برای خودروی دنا شناخته مي‌شوند.

هم اکنون دولت آذربایجان در حال برنامه ریزی برای استفاده از خودروهای سمند در ناوگان تاكسيراني این کشور است و درحال حاضر نيز چندين دستگاه از اين خودرو در اختيار ناوگان تاكسيراني قرار گرفته است.

همچنين گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به نياز بازار آذربايجان در حال انجام مذاكرات جهت آغاز تولید207 هاچ بك واس‌دي در این کارخانه است.

گفتنی است توافقنامه ایجاد کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو و آذرماش جمهوری آذربایجان در ماه اوت سال 2016 میلادی به امضا رسید اين كارخانه در فروردين امسال با حضور رئيس‌جمهور دو كشور افتتاح شد. اين كارخانه با ظرفيت توليد6 هزار دستگاه در سال افتتاح شد كه قابليت افزايش تا 50 هزار دستگاه درسال با توليد در سه شفيت كاري دارد.

منبع: خودروکار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.