کد مطلب: ۲۸۳۴۸۸

صادرات مواد اولیه بطری ممنوع شد

صادرات مواد اولیه بطری ممنوع شد

صادرات پریفرم فرم پلی‌اتیلن که برای تولید انواع بطری استفاده می‌شود به دلیل کمبود و افزایش قیمت شدید بطری مصرفی صنایع داخلی، ممنوع شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس کارگروه تنظیم بازار با ارسال نامه ای به فرود عسگری رئیس کل گمرک با موضوع ممنوعیت صادرات پریفرم فرم پلی اتیلن، نوشت: با توجه به نیاز تولید کنندگان بطری pet مورد مصرف در صنایع شیر، روغن نباتی، انواع نوشیدنی، آب میوه، آب معدنی، انواع شوینده، مایع ظرفشویی و دستشویی و سایر محصولات و با عنایت به کمبود پریفرم pet مورد استفاده برای تولید بطری، مقتضی است به تمامی گمرکات اعلام شود که از صادرات پریفرم pet، توسط کلیه صادر کنندگان اعم از تولیدی یا تجاری جلوگیری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابراین گزارش بر این اساس علی اکبر شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز با ارسال نامه‌ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور اظهارکرد: پیوست نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کارگروه تنظیم بازار موضوع ممنوعیت صادرات پریفرم pet ارسال می گردد لذا دستور فرمایید مراتب به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.

بنابراین گزارش، فروهر دبیر انجمن آب‌های معدنی نیز پیش از این گفته بود: 30 درصد کارخانجات آب معدنی تعطیل شده اند. در سال گذشته قیمت هر کیلو مواد اولیه واحدهای آب معدنی 4450 تومان بود که اما امسال قیمت آن به کیلویی 26 هزار تومان رسیده است.

منبع:‌ تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنظر می رسد که وزارت صمت بااین بخشنامه فقط خواسته که پاسخ برخی اعتراضات رابگیرد. وباجلوگیری از صادرات پریفورم به تنهایی نمی توان جلوی رشد قیمت آنرا گرفت بلکه مهم جلوگیری از صادرات ترفتالات که حجم آن خیلی بیشتر از پریفورم است می باشد.البته درست است که واحدهای تولید کننده پریفورم نیز بادریافت ترفتالات بانرخ مصوب متاسفانه تخلف می نمایند وپریفورم رابانرخ آزاد به تولید کنندگان داخلی می فروشند که بایک راهکارساده این موضوع قابل حل می باشد همدر مورد پریفورم وهم برای پلی اتیلن .ولی ظاهرا کسی نمی خواهد آنراحل نماید.چون منافع سرشاری برای خیلی هادارد.