کد مطلب: ۳۶۲۲۰۲

تقاضا برای افزایش صادرات گاز به ترکیه

تقاضا برای افزایش صادرات گاز به ترکیه

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه صادرات گاز ایران به ترکیه، عراق، ارمنستان و جمهوری آذربایجان طبق مفاد قرارداد در حال انجام است، گفت: به‌تازگی تقاضاهایی برای افزایش صادرات گاز از سوی ترکیه مطرح شده که مذاکرات آن در جریان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صنعت گاز از بخش‌های پیشروی اقتصاد کشور در سال 97 بود؛ در حالی که بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی به دلیل کمبود منابع مالی دچار رکورد و تاخیر در اجرای پروژه‌ها بودند، صنعت گاز روزهایی پر رونق را پشت سر گذاشت.

در سال 97 به بیش از 2 هزار و 700 روستا گازرسانی شد و ساکنان 27 شهر جدید نیز از نعمت گاز برخوردار شدند.

صادرات گاز به کشورهای همسایه نیز روندی افزایشی یافت و مذاکرات برای افزایش صادرات گاز جریان داشت.

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره قرارداد صادرات گاز به کشور ترکیه گفت: قرارداد صادرات گاز به کشور ترکیه به میزان سالیانه 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از سال 2001 به مدت 25 سال منعقد شده است. مجموع صادرات گاز ایران به ترکیه در سال گذشته در چارچوب مفاد قرارداد محقق شده است. به تازگی تقاضاهایی در راستای افزایش صادرات گاز ترکیه از سوی آن کشور مطرح شده که مذاکرات آن در جریان است.

حسن منتظر تربتی همچنین در بخش دیگر سخنانش درباره درباره قراردادهای گازی ایران با کشور عراق اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران در حال حاضر دو قرارداد 6 ساله صادرات گاز به مقصد شهرهای بغداد و بصره با کشور عراق به منظور استفاده در نیروگاه های آن کشور امضا کرده است. نقطه تحویلی گاز به نیروگاه های شهر بغداد در نفت شهر واقع است و نقطه تحویلی گاز به بصره در مرز شلمچه واقع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در نفت شهر از شروع قرارداد حدود دو سال می گذرد، قرارداد وارد مرحله سقف قراردادی خود شده که بین 25 تا 35 میلیون متر مکعب در روز متناسب با فصل است.قرارداد بصره در سال گذشته آغاز شده و مطابق قرارداد در حال انجام است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.