کد مطلب: ۴۱۹۳۳۱

مشاور رییس‌جمهور:

سالانه ۲۰ میلیارد دلار کالا از مناطق آزاد و ویژه صادر می‌شود

سالانه ۲۰ میلیارد دلار کالا از مناطق آزاد و ویژه صادر می‌شود

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: سالانه ۲۰ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد و رونق تولید موجب اشتغال‌زایی ۵۱۰ هزار نفر در این مناطق شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرتضی بانک در بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، از بهره‌برداری ۱۱۰ واحد صنعتی جدید در این فرودگاه تا پایان سال آینده خبر داد.

وی بخش خدمات هوایی را از مهمترین خدمات در این منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی فرودگاه پیام و نزدیکی آن به پایتخت، دسترسی به مسیرهای جاده‌ای، با تکمیل اتصال راه‌آهن سراسری به این منطقه، فرصت و امکانات خوبی در حوزه لجستیک فراهم خواهد شد.

مرتضی بانک با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات مثبت و موثری در حوزه صنعت و صنایع پاک در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام انجام شده است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام اقدامات حمل‌ونقلی، لجستیکی و … بسیاری انجام داده و اکنون به سمت صنایع پاک در حرکت است، که مجموع این عوامل نشان می‌دهد عملکرد مثبت این منطقه است.

وی به اشتغالزایی ۱۸۰۰ نفر طی دو سال در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و گفت: در فرودگاه بین‌المللی پیام بیش از ۷۰ واحد صنعتی فعال، ۱۰ واحد صنعتی غیرفعال و ۱۱۰ واحد در حال ساخت وجود دارد که تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد.

مشاور رییس‌جمهور بر لزوم فعال کردن تمام ظرفیت فرودگاه پیام، تاکید کرد و گفت: ظرفیت فرودگاه پیام باید به طور کامل به بهره‌برداری برسد تا شاهد رشد اقتصادی البرز باشیم.

مرتضی بانک از افزایش توانمندسازی اقتصادی در مناطق ویژه اقتصادی کشور خبر داد و افزود: سالانه ۲۰ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد و رونق تولید موجب اشتغالزایی ۵۱۰ هزار نفر در این مناطق شده است. ۱۹۰۰ واحد در این مناطق فعالیت می‌کنند و با توجه به عدم استفاده این مناطق از بودجه و خدمات عمومی دولتی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌توانند الگوی خوبی برای فعالیت‌های خالص بخش خصوصی باشند.

وی با بیان اینکه در ۵۰ سال اخیر توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دنیا مورد توجه قرار گرفته است گفت: حدود ۱۴۰۰ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در دنیا وجود دارد که بسیاری از آنها در کشورهایی با اقتصاد آزاد ایجاد شده‌اند.

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: ایجاد اکوسیستم‌های ویژه اقتصادی در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به رشد و توسعه ابعاد مختلف تجاری کمک می‌کند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.