کد مطلب: ۳۹۳۵۳۵

نظرسنجی کیتکو ۹ آگوست؛ صعود اونس طلا ادامه دارد

نظرسنجی کیتکو 9 آگوست؛ صعود اونس طلا ادامه دارد

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در نهم آگوست منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

قیمت جهانی طلا برای اولین بار از سال 2013 تاکنون، روز گذشته از مرز هزار و 500 دلار به ازای هر اونس عبور کرد. همچنین قیمت این فلز گرانبها از ابتدای هفته جاری تاکنون 4.6 درصد رشد داشته و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی بیش از سه سال گذشته قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با این حال طلا در ساعات پایانی معاملات روز جمعه اندکی عقب‌نشینی کرد و به هزار و 497 دلار رسید. اگرچه عدم اطمینان اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیک همچنان بر بازار حاکم است، اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در حال حاضر به بالاترین سطح خود در کوتاه‌مدت رسیده و در این قیمت به ثبات خواهد رسید.

با این حال، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در نهم آگوست منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

در این نظرسنجی، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر معادل 75 درصد، افزایش قیمت و دو نفر معادل 13 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین دو نفر معادل 13 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 910 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 599 رای‌دهنده، معادل 65 درصد افزایش قیمت طلا و 187 نفر، معادل 21 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 124 رای‌دهنده یا 14 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین بودند.

به گفته کارشناسان، قیمت طلا پس از آن افزایش یافت که ارزش یوان برای اولین بار طی یک دهه گذشته در برابر دلار افزایش یافت. در معاملات روز جمعه، هر دلار در برابر همتای چینی‌اش 0.13 درصد افت کرد و به 7.0727 یوان رسید.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی در این زمینه گفته است: اگرچه انتظار می‌رود قیمت فلز زرد اصلاح شود، با این حال هیجان سرمایه‌گذاران در بازار طلا تغییر کرده است.
او معتقد است در بلندمدت روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

مارک لیبوویت، دبیر وی‌آرگلدلتر هم به دلیل عوامل فصلی به افزایش قیمت طلا خوش‌بین است؛ با این حال درباره احتمال اصلاح قیمت به سرمایه‌گذاران هشدار داده است.

به عقیده افشین نبوی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس، حمایت از قیمت‌های بالاتر در کوتاه‌مدت ادامه می‌یابد. او هرگونه اصلاح قیمت طی این دوره را بهترین فرصت برای خرید فلز زرد می‌داند.

کالین سیژینیسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA، از جمله کارشناسانی بود که نظری در مورد قیمت طلا نداشت. به گفته او، اگرچه هنوز فضا برای افزایش قیمت طلا وجود دارد، اما شتاب شاخص‌ها کاهش یافته است.

او همچنین تاکید کرد: فلز زرد طی چند ماه گذشته روند صعودی قابل توجهی داشته اما به نظر می‌رسد در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت است.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ، یکی از بدبینان به قیمت طلا در هفته جاری بود. او توضیح داد که هیجان بازار طلا در حال از میان رفتن است و این مساله برخی از معامله‌گران را برای فروش و کسب سود ترغیب خواهد کرد.

او معتقد است قیمت طلا می‌تواند به کمتر از هزار و 430 دلار به ازای هر اونس بازگردد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.