کد مطلب: ۵۴۲۶۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند هفتگی صندوق‌های دولتی هفته آخر اردیبهشت / افت قیمت پالایش یکم و دارایکم

روند هفتگی صندوق‌های دولتی هفته آخر اردیبهشت / افت قیمت پالایش یکم و دارایکم

هفته گذشته صندوق‌های دولتی با کاهش قیمت همراه بودند. دارا یکم حدود ۷ درصد و پالایشی بیش از ۵ درصد کاهش قیمت داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته آخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ صندوق‌های دولتی دارایکم و پالایش یکم تحت تاثیر روند نامتعادل بازار، در بیشتر روزهای معاملاتی هفته گذشته با کاهش قیمتی همراه بودند. دارایکم در آخرین روز معاملاتی به قیمت ۱۲۲۹۳ هزار تومان رسید و این در حالی است که NAV این صندوق ۱۸۳۱ هزار تومان است. به طور کلی این صندوق در هفته گذشته ۶٫۸ درصد افت قیمتی داشته است.

صندوق پالایشی یکم هم در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به قیمت ۶۸۸۷ هزار تومان رسید. NAV این صندوق ۵۹۲۵ هزار تومان است و به لحاظ قیمتی بالاتر از ارزش خالص دارایی خود معامله شده است اما در پایان هفته گذشته این صندوق در نسبت به هفته گذشته ۵٫۲ درصد کاهش قیمتی را داشته است.

1

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجارت نیوز؛
    P/E سهام شرکت ها از نظر بنیادین مهم است به عنوان مثال P/E منفی یعنی شرکت ورشکسته است.
    P/E بالا یعنی سهام شرکت بیشتر از ارزش ذاتی معامله می شود و در این صورت باید به EPS پیش بینی شده شرکت مراجعه کرد اگر احتمال می رود که EPS پیش بینی شده ( میزان سوددهی شرکت در آینده) خوب باشد یعنی مبادلات مالی و تجاری شرکت در آینده نزدیک بالا می رود، در این صورت اگر نسبت P/E شرکت، کمی هم بالا باشد اشکال ندارد ولی اگر مبادلات مالی و تجاری شرکت تغییر محسوسی نکند یا حتی کاهش یابد، P/E بالا به نفع سهام دار نخواهد بود و ضرر می کند از نظر بنیادین بهترین عدد برای P/E = ۵ است یا P/E نزدیک به این عدد.
    البته با توجه به روند مذاکرات مثبت وین که تیم مذاکره کننده خبر از آن می دهند اگر عملا تحریم ها برداشته شوند چون شرکت ها پتانسیل بالایی دارند سهام در میان مدت ارزنده خواهند شد و پول های هوشمند هم ورود خواهند کرد و ارزش سهام بهتر هم خواهد شد، حالا چرا عده ای صف فرووووش آبشاری راه انداخته اند معلوم نیست!!!!
    دوستان سهام دار اگر واقعا ۷۰ تا ۸۰ درصد در ضرر هستید چرا وارد صف فروش می شوید!!!
    لطفا کمی صبور باشید تا شاخص به ثبات برسد، این به نفع همه است.

  • م

    یکسال از خرید اولین ایی تی اف گذشت وهیچ برهیچ…..

  • ناشناس

    به به با این همه جایزه دیگه ظرر هاموم جبران شد???????????????خدا رو شکر

  • ناشناس

    دیگه همه میدونن که صندوقهای دولتی دست مردم هستن نه دولت. افت قیمت هم یعنی فروش آبشاری مردم. حالا هی بگید کی بود کی بود من نبودم.