کد مطلب: ۴۰۶۴۱۶

مقیمی مطرح کرد:

صنعت خودروی ایران فشل نیست / آمادگی ایران‌خودرو برای نوسازی ۶ هزار خودروی فرسوده

صنعت خودروی ایران فشل نیست / آمادگی ایران‌خودرو برای نوسازی ۶ هزار خودروی فرسوده

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه اگر وزارت کشور همکاری کند زمینه نوسازی ۶ هزار خودرو فرسوده در تهران توسط ایران‌خودرو وجود دارد، گفت: بنده اعتقادی به موضوع فشل ندارم، باید حداقل ۲۰ میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌های بازار خودرو کشور ارز از کشور خارج شود. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو در مراسم توافقنامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: امیدواریم مجموعه اقداماتی که انجام می‌دهیم مجموعه تفاهم‌نامه‌ها را اجرا کنیم و امروز ۵۰۰ دستگاه تاکسی آماده تحویل است.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: در بخش خودرو‌های تجاری سنگین طی جلساتی که برگزار شد به این جمع‌بندی رسیدیم از ظرفیت‌های داخل کشور این خدمات را به ناوگان حمل و نقل کشور ارائه کنیم.

وی گفت: در بخش اتوبوس اگر بتوانیم در قالب کارگروه طی ۲هفته قرارداد را به امضا برسانیم هفته‌ای ۵ دستگاه تحویل دهیم.

مقیمی با اشاره به وجود ۷ هزار ون فرسوده در تهران خاطرنشان کرد: توانستیم موتور F۷ را قابل استفاده برای ون کنیم و به زودی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: اگر وزارت کشور همکاری کند زمینه نوسازی ۶ هزار خودرو فرسوده در تهران توسط ایران‌خودرو وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بخش مینی بوس نیز ۱۰۰ دستگاه آماده تحویل است که قابلیت افزایش به ۲۰۰ دستگاه در کوتاه مدت وجود دارد.

برنامه این است که طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده همه خودرو‌ها را تحویل مالکان دهیم

مقیمی در جمع خبرنگاران درباره صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی درباره فشل بودن صنعت خودروسازی اظهار کرد: اجازه دهید این موضوع را در جلسات کوچکتر حل و فصل کنیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: بنده اعتقادی به این موضوع ندارم، صنعت خودرو صنعتی است که امروز اگر فعالیت در کشور نداشته باشد باید حداقل ۲۰ میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌های بازار خودرو کشور ارز از کشور خارج شود.

وی گفت: اگر مشکلات وجود دارد باید همت وجود داشته باشد تا آن‌ها را برطرف کنیم زیاد به این کلمات و جملات علاقمند نیستم.

مقیمی خاطرنشان کرد: طرح نوسازی از سال ۹۳ در دستور کار بوده و در سال ۹۳و ۹۴ روند تحویل دهی مناسب بود، اما در سنوات بعدی با کندی تحویل روبه‌رو شد که بخشی به نحوه تامین مالی خودرو‌ها بر می‌گشت.

مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: امروز که آغاز تحویل را از سر گرفتیم ۵۰۰ خودرو آماده تحویل است که امروز تعدادی را تحویل دادیم.

وی افزود: برنامه این است که طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده همه این خودرو‌ها را تحویل مالکان بدهیم.

مقیمی تصریح کرد: پیش بینی شده که تا پایان سال روزانه ۶۰ خودرو را به تاکسی اختصاص دهیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: به عنوان یکی از ارکان تولیدی و اصلی این طرح آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم و با قوای که معاون وزیر کشور دادند در بودجه سال آینده گنجانده خواهد شد تا بتوانیم خدمات خود را به ذینفعان ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ دستگاه مینی بوس آماده تحویل است در بخش ون نیز این امکان فراهم شده که خودرو‌ها را حداکثر تا دو ماه آینده به شرط تامین منابع به متقاضیان تحویل بدهیم.

مقیمی اظهار کرد: در بخش اتوبوس نیز هماهنگی‌ها صورت گرفته تا هفته‌ای ۵ دستگاه اتوبوس نو تحویل دهیم.

مدیرعامل ایران خودرو از برنامه‌ریزی برای تولید پژو ۲۰۷ صندوقدار، پژو ۲۰۷ با سقف پاناروما، دنا پلاس و دنا توربو شارژ با گیربکس اتومات در ایران خودرو خبر داد و گفت: برای تولید پژو ۳۰۱ نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

گفتنی است صبح امروز، مراسم امضای تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تحویل خودرو‌های تاکسی، مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و تسهیلات قرض الحسنه با حضور مدیرعامل ایران خودرو برگزار شد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ماد

    میگن خودرو نو تحویل ناوگان عمومی میدیم با تسهیلات !!! اولا مشکل ما اینه خودرو های نوتونم بدرد بخور نیست از استاندارد جهانی فاصله داره با این همه گرونی و حمایت دولتی !! دومادمینی بوس ها و اتوبوس هاو خاور ها و کمپرسی های دماغه بالا رو باید 25 سال پیش جمع میکردن که تب و هوا به این وضعیت دچار نشه این که ویگه منت گذاشتن نداره !!تنها را باز کردن راه واردات خودروهای درجه یک اروپایی و ژاپنی

  • ناشناس

    از فشل هم رد کرده!